گاهی فریاد‌ها در سکوت غرق می‌شود


گزارش جراحی گوش ایلیا
 
چشممان که به پسرک چهار سالهٔ کرمانشاهی می‌افتد بلافاصله پی به بیماری او می‌بریم؛ حرکات غیر ارادی‌اش نشان از فلج مغزی دارد. ایلیا معصومانه نگاه‌مان می‌کند و دستانش بدون هدف به حرکت در می‌آیند. او به طور مادر زادی ناشنوا بوده و این مشکل بر مشکلات دیگرش افزوده شده است. پدر و مادر ایلیا، او را از بدو تولد تاکنون به جلسات متعدد کار درمانی و گفتار درمانی در مراکز وابسته به بهزیستی برده‌اند تا شاید نتایج آن در زندگی آتی دلبندشان موثر باشد. امید به بهبودی فرزند و آیندهٔ بهتر در چشمان والدین ایلیا موج می‌زند. ما نیز از صمیم قلب برایش آرزوی سلامتی می‌کنیم... 
پدر ۳۴ ساله ایلیا دارای تحصیلات لیسانس است اما مدتی شغلش را از دست داده و خانه نشین شده است. تنها منبع درآمد این خانواده یارانهٔ ناچیزی است که از سوی دولت به حسابشان واریز می‌شود. گاهی دست تقدیر چنین بر برخی انسان‌ها رقم می‌زند؛ روزگار بر پیکرشان فشار می‌آورد و آن‌ها را پی در پی زمین گیرشان می‌کند. 
اکنون این خانواده در یک زیرزمین ۴۵ متری که از سوی بستگانشان به طور موقت در اختیار آن‌ها قرار گرفته، سکونت دارند. در طول چهار سال گذشته تمام اموال و دارایی این خانواده خرج هزینه‌های درمانی ایلیا شده و اکنون در تنگنای مالی شدید به سر می‌برند. 
ایلیا از سوی موسسه خیریه رسول اکرم روانسر به بنیاد همدلان کودک و و نوجوان معرفی شد. با وجود مشکلات بسیار، خانوادهٔ بیمار سه میلیون تومان از شش میلیون تومان هزینه کاشت حلزون را تهیه کرد و بنیاد همدلان نیز تامین سه میلیون تومان باقیمانده را بر عهده گرفت. این مبلغ در تیرماه ۱۳۹۳ از طریق فراخوان درمان شماره ۴۳ و به همت یاران پاکدل و صمیمی بنیاد تامین گردید. 
خوشبختانه ایلیا در آبان ماه ۹۳ در بیمارستان لقمان زیر نظر دکتر افتخاریان تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفت و پس از سپری کردن دوران نقاهت، به منزل بازگشت. 
و امروز پرندگان نغمه خوان، ایلیا کوچولوی ما را به سمفونی طبیعت دعوت کرده‌اند! 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان
کمیته سلامت و درمان