«حمزه» كمي با دردهايش فاصله گرفت


گزارش درمان حمزه

 

فقط هفت بهار زندگی را تجربه کرده است... اما در این چند ساله، بیماری امانش نداده و از‌‌ همان ماه‌های اول زندگی تا کنون درگیر معالجه و درمان‌های ناتمام بوده است... 
 
حمزه متولد تیرماه ۱۳۸۴ و اهل شهرستان پاوه از استان کرمانشاه است. او در این سال‌ها از بیماری کلیه و مجاری ادراری، بسیار رنج برده است. کلیه راست حمزه بزرگ‌تر از اندازه نرمال بوده و به همین دلیل ازخیلی پیش از این، تحت درمان قرار داشته است. 
 
حمزه در یک خانواده پنج نفره زندگی می‌کند. پدرش ۴۲ ساله و کارگر ساختمانی است که با درآمدی مختصر و یارانه دریافتی، به سختی گذران امور می‌کند. این خانواده در یک منزل استیجاری در روستای بانه وره در نزدیکی پاوه ساکن می‌باشند و هزینه‌های سنگین درمان حمزه، آنان را از پای درآورده است. 
 
حمزه توسط موسسه خیریه رسول اکرم واقع در شهرستان روانسر به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. پس از آن کمیته درمان همدلان کودک این بچه را تحت پوشش قرار داد و سریعا برای درمان وی اقدام نمود. 
 
بدین ترتیب، حمزه یک بار در بیمارستان امام رضای کرمانشاه تحت عمل جراحی قرار گرفت و بار دیگر در بیستم اسفندماه ۹۱ در بیمارستان مدرس تهران توسط دکتر سلیمانی عزیز جراحی گردید. 
 
خوشبختانه نتیجه این جراحی رضایتبخش اعلام شد. پس از این جراحی، روزانه می‌بایست چهار تا پنج بار برای مثانه و روده حمزه سوند وصل شود که این امر ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای خانواده هزینه در پی خواهد داشت. هزینه این دو جراحی مجموعا حدود ۹۰۰ هزار تومان شد که بنیاد همدلان کودک آن را از محل کمکهای مردمی پرداخت نمود. 
 
امیدواریم به زودی شرایط و امکاناتی حاصل شود تا این پسرک نازنین تندرستی خود را بازیابد و از رنج این بیماری به طور کامل خلاصی یابد. 
 
گروه همدلان کودک
 
عکس حمزه پس از جراحی در بیمارستان مدرس تهران