شكوفه لبخند بر لبهاي «فرميسك» جوانه زد


گزارش درمان فرمیسک

 

«فِرمیسک» نام دارد که به کردی به معنای «اشک» است! همچون نامش پاک و زلال است و غمی غریب در درون دارد... اما شاید وقت آن رسیده باشد که فرمیسک به زیبایی‌ها لبخند بزند، مه‌مان شادی‌ها باشد و دیگر با اشک‌هایش خداحافظی کند! 
 
فرمیسک اهل دیار کرمانشاه است. ۱۳ سال سن دارد و متاسفانه تا این سن، از ضایعه لب شکری رنج برده است. وی قبلا برای معالجه این مشکل، دو بار زیر تیغ جراحی رفته؛ اما نتیجه چندان رضایت بخش نبوده است. 
 
این دختر نازنین به همراه خانواده‌اش در روستای منصور آقا در شهر پاوه زندگی می‌کند. پدر فرمیسک ۳۷ سال بیشتر ندارد، اما به دلیل بیماری صرع و همچنین داشتن دیسک کمر، از کار افتاده شده و در حال حاضر یارانه‌ها تنها ممر درآمد این خانواده محسوب می‌شود. 
 
فرمیسک سال گذشته از طرف موسسه خیریه رسول اکرم واقع در شهرستان روانسر به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. سپس کمیته درمان همدلان با همکاری موسسه زنجیره امید وی را تحت پوشش درمانی قرار دادند. با هماهنگی صورت گرفته، فرمیسک در مهرماه ۹۱ در کلینیک تخصصی ترمیمی زنجیره امید در مرکز طبی کودکان تهران شرکت نمود و به تشخیص پزشکان برای وی وقت عمل تعیین شد. 
 
بالاخره فرمیسک روز بیستم اسفند ماه ۹۱ در بیمارستان ولیعصر تهران توسط دکتر فتحی عزیز جراحی شد. پس از باز شدن پانسمان، نتیجه کار، حاکی از رضایتبخش بودن عمل جراحی بوده است. در ادامه این عمل موفقیت آمیز قرار است در آینده نزدیک جراحی تکمیلی دیگری نیز بر روی وی انجام پذیرد. 
 
به امید آنکه گلهای لبخند همواره بر لبهای فرمیسک شکوفا باشد و نگاهش پربار از سبزی و طراوت بهاران... 
 
گروه همدلان کودک
 
عکس فرمیسک پس از جراحی در بیمارستان ولیعصر تهران