آفتاب اميدبخش از دريچه چشمان «حسن» تابيد


گزارش درمان سیدحسن

 

‌ای نازنین؛ چشم بگشا و نظری بر این دنیا بینداز! دنیایی که آسمانش درخشش نگاه تو را کم دارد... و زمینش بی‌تاب چشمان زیبای توست تا از آن رنگ بگیرد! 
 
سیدحسن نازنین در ۱۵ دی ماه سال گذشته در قم به دنیا آمده و هر دو مردمک چشمانش از بدو تولد مبتلا به آب مروارید بوده است. با توجه به آزمایشهای ژنتیکی صورت گرفته، به احتمال زیاد مشکل چشمان این کودک یک بیماری ارثی از ناحیه مادر می‌باشد. 
 
پدر حسن، کارگر فصلی است که با درآمد ناچیزش به سختی از عهده مخارج زندگی بر می‌آید. این خانواده در منزل استیجاری عموی حسن با دو میلیون و پانصد هزار تومان پول پیش و اجاره ماهانه ۲۰۰ هزار تومان زندگی می‌کنند. حسن کوچولو توسط دوستان ما در موسسه زنجیره امید به بنیاد همدلان کودک معرفی گردید. 
 
با هماهنگی کمیته درمان همدلان، مقدمات لازم برای درمان این پسرک نازنین مهیا شد. فقط یک ماه و نیم از تولد حسن نگذشته بود که برای رفع مشکل بینایی به زیر تیغ جراحی رفت. چشمان او در کلینک نوین دیدگان و توسط دکتر زارعی در دو نوبت جراحی گردید. عمل نخست در بهمن ماه و عمل دوم وی پس از سه هفته در اسفند ماه سال ۹۱ با موفقیت انجام پذیرفت. طی این جراحی در چشمان وی لنز کار گذاشته شد و به این ترتیب، مشکل آب مروارید هر دو چشم حسن کوچولو مرتفع گردید. 
 
به طور معمول، هزینه دستمزد این جراحی معادل ۱۸ میلیون ریال است؛ اما پزشک متعهد و دلسوز کلینیک نوین دیدگان، آقای دکتر زارعی، به صورت رایگان اقدام به جراحی این کودک نمود. با این وجود، تجهیزات مورد نیاز این دو عمل، مجموعا حدود یک و نیم میلیون تومان هزینه داشته که از صندوق بنیاد همدلان کودک و از محل مشارکتهای مردمی پرداخت گردید. 
 
به امید آنکه زندگی از دریچه نگاه این کودک همواره روشن و پر فروغ باشد... 
 
گروه همدلان کودک
 
سید حسن در اتاق جراحی کلینیک نوین دیدگان