قلب كوچك آرمين در سينه آرام گرفت


گزارش درمان آرمین

 

بهار سال گذشته، دو برادر دوقلو همزمان پا به این دنیا گذاشتند. هر دو شیرین و دوست داشتنی! هر دو عزیز دل مادر... اما صد افسوس که یکی از این دو، کوله باری از رنج بیماری را همراه خود آورده بود... متاسفانه نارسایی قلبی مادرزادی، «آرمین» کوچولو را مدت‌ها از برادرش «آرمان» جدا ساخت... و چه غمگین و ملال آور است دوری این دو کودک وابسته به هم! 
 
آرمین متولد ۲۹ اردیبهشت ۹۱ در تهران است و تازه یکسالش تمام شده؛ اما متاسفانه زمان زیادی از این یکسال را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپری کرده است. وجود سه حفره در قلب این پسرک نازنین، زندگی او را در معرض خطر جدی قرار داده بود. آرمین از هنگامی که فقط نوزادی چندروزه بود، به طور مستمر در بیمارستان بستری و تحت آنژیو گرافی و معاینات مکرر قرار داشته و نهایتا به تشخیص پزشکان عمل جراحی قلب باز برای وی توصیه گردید. 
 
آرمین و برادر دو قلویش تنها فرزندان خانواده هستند. توان مالی اندک پدر که کارگری ساده، ساکن پاکدشت ورامین است و منزلی نیز از خود ندارد، به طور قطع امکان تامین هزینه‌های سنگین درمان فرزند معصومش را از او سلب کرده بود. در این مسیر، آرمین به بنیاد همدلان کودک معرفی و تحت پوشش کمیته درمان قرار گرفت. 
 
همت ستودنی دوستان پاکدل ما در پاسخگویی به فراخوان همیاری درمان شماره ۳۳ مورخ ۳۰ اردیبهشت ۹۲، منجر به جمع آوری مبلغی بیش از  ۸. ۳ میلیون تومان شد و امکان جراحی آرمین کوچولو را فراهم آورد. بدین ترتیب کمیته درمان همدلان سریعا دست بکار شد و پس از هماهنگی با موسسه زنجیره امید، مقدمات لازم برای معالجه و درمان آرمین کوچولو را آغاز نمود. 
 
آرمین پس از بستری شدن در بیمارستان قلب شهید رجایی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۲ توسط دکتر مازیار غلامپور تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. خوشبختانه این جراحی دشوار نتیجه خوبی در پی داشت و عمل بستن حفره قلب وی با موفقیت به پایان رسید. اما پس از جراحی به دلیل تراکم مایع در قلب وی که از عوارض شایع جراحی است، آرمین دو هفته را در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان رجایی به سر برد و خوشبختانه با برطرف شدن این مشکل، به سلامت در آغوش مادرش از بیمارستان مرخص شد. عکس بالای صفحه، آرمین را پس از جراحی در بخش آی سی یوی بیمارستان نشان می‌دهد. 
 
پس از دریافت تخفیفات ویژه مددکاری بیمارستان، هزینه جراحی آرمین حدود ۲۱ میلیون ریال اعلام شد، که این مبلغ از محل فراخوان شماره ۳۳ پرداخت گردید و مابقی مبلغ باقیمانده با کسب اجازه از گروهی از حامیان محترم، به عنوان ذخیره برای جراحی قلب کودک دیگری که در نوبت عمل قرار دارد، در نظر گرفته شد. 
 
ای که دستت می‌رسد کاری بکن --- پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
 
و شما کاری کردید کارستان! بار دیگر باران مهر شما وجود رنجور یک کودک بیمار را سرشار از سبزی و طراوت کرد. سپاس خالصانه ما را پذیرا باشید. 
 
امید داریم که از این پس، ‌ شاهد تندرستی و پویایی این پسرک نازنین باشیم و تا همیشه آرمین و آرمان را شادمانه در کنار هم ببینیم. 
 
بنیاد همدلان کودک