لبخند دو کودک رو به آفتاب زندگی شكفت


گزارش درمان حدیثه و محمدطاها

 

در بیکرانه مهربانی‌ها، لبخند به لبان کودکان بیمار باز می‌گردد... و چه با شکوه است نگاه کودکانی که از شب برخواسته‌اند و شاد و با طراوات، گلهای آفتابگردانی را می‌مانند که امروز رو به خورشید دارند. و حقیقتا این گلخنده‌های شیرین و امیدبخش که بر لبان کودکان بیمار شکوفه کرده، زیبایی یک احساس ناب را تجلی می‌بخشد! 
 
در میان بیش از ۳۰ کودک بیمار که از اول تابستان امسال به بنیاد همدلان کودک معرفی شده‌اند، دو کودک دیگر نیز سلامتی خود را باز یافتند و به مدد دستهای مهربان و یاریگر، به آغوش خانواده بازگشتند. 
 
 «حدیثه» فرشته کوچکی است که در شانزدهم آبان ۸۷ در شهرستان تاکستان واقع در استان قزوین چشم به دنیا گشود. این کودک پنج ساله از بدو تولد از بیماری قلبی (VSD) رنج برده است. والدین او بار‌ها به مراکز درمانی تاکستان و قزوین مراجعه کردند؛ اما گره‌ای از بیماری فرزندشان باز نشد. پدر حدیثه در باغ‌های تاکستان بیل زنی می‌کند و از همین راه زندگی خانوار ۴ نفره‌اش را می‌چرخاند. کار او دائمی نیست و تنها در بعضی ماه‌های سال حدود ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد. خانواده حدیثه در یک خانه ۵۰ متری زندگی می‌کنند که برای آن باید ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان اجاره بپردازند. 
 
با توجه به شرایط مالی نامناسب خانواده، کمیته درمان همدلان، این کودک را تحت پوشش قرار داد و با همکاری مددکاری بیمارستان مدرس تهران، حدیثه برای نخستین بار در مرداد ماه ۹۲ تحت نظارت دکتر حکمت تحت یک عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت. اینک حدیثه در حد بسیار زیادی سلامتی خود را بازیافته و وقتی صدایش را حتی از پشت تلفن می‌شنویم عطر شادی و امید از دور به مشام می‌رسد. یک میلیون تومان از کل هزینه جراحی حدیثه توسط بنیاد همدلان کودک و از محل مشارکتهای مردمی پرداخت شد. 
 
 «محمدطا‌ها» نیز کودک نه ماهه‌ای اهل شهرستان اسفراین واقع در استان خراسان شمالی است. این نوزاد که اولین فرزند خانواده جوانش می‌باشد مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی است. والدین محمدطا‌ها با مراجعه اولیه به مراکز درمانی، دانستند وضعیت قلب فرزندشان وخیم است و باید فورا جراحی شود. برآورد اولیه هزینه جراحی بالغ بر ۶ میلیون تومان اعلام شد. اما دستهای خانواده بیش از آنچه بتوان تصور کرد، خالی بود و این هزینه، پدر را دچار تشویش نمود. او به عنوان نگهبان یک فروشگاه لباس تنها ماهیانه ۴۲۰ هزار تومان درآمد دارد که باید نیمی از آن را بابت اجاره پرداخت کند. 
 
پس از تحت پوشش قرار گرفتن این کودک توسط کمیته درمان همدلان، خانواده با هماهنگیهای صورت گرفته در روز دوم مرداد ماه سال جاری عازم تهران شدند تا تست‌های درمانی در بیمارستان قلب شهید رجایی بر روی این کودک انجام گیرد. محمدطا‌ها سرانجام در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت که خوشبختانه نتیجه عمل رضایت بخش اعلام شد. این کودک در تاریخ ۱۲ مرداد به سلامت از بیمارستان ترخیص و در آغوش مادر راهی شهر خود شد. از کل هزینه ۶ میلیون تومانی این جراحی حدود ۵. ۱  میلیون توسط بنیاد همدلان کودک پرداخت و مابقی هزینه‌ها توسط دیگر خیرین تامین شد. 
 
این دو اتفاق خوب به همت و یاری یاران نیکدل به ثمر نشست... و امروز دلهای بی‌ریای این خانواده‌ها سرشار از یک شادی بی‌مثال است. بواقع وقتی خود را در فضای زندگی این خانواده‌ها قرار می‌دهی می‌توانی عمق تاثیر این کمک‌ها را حس کنی... 
 
امید که همواره مرام نوعدوستی پایدار بماند! 
 
کمیته درمان بنیاد همدلان کودک