نسيم شادی در دشتهاي گرم جنوب وزيد


گزارش درمان علی اصغر

 

در دیاری دورافتاده، در سرزمینی آفتاب خورده، دستی به شکر به سوی آسمان بالا رفته؛ و دل شیدای یک مادر از سلامت کودک چهار ساله‌اش سرشار است. 
 
در حوالی شهر دشستان بوشهر شهرکی به نام آب پخش وجود دارد که «علی اصغر» به همراه مادر و تنها خواهرش در آنجا زندگی می‌کنند. این کودک که متولد سی‌ام مرداد ۸۸ می‌باشد، متاسفانه پدرش را مدتی پیش بر اثر عفونت ریه از دست داده است. 
 
علی اصغر به طور مادرزادی از نارسایی کلیه رنج می‌برد و یکی از کلیه‌هایش بزرگ‌تر از حد معمول است و به همین دلیل مرتبا دچار عفونت و تب و درد شدید می‌شود. او از بدو تولد تحت درمان پزشکان استان و خارج از استان بوده ولی نتیجه مطلوبی دریافت نکرده است. هزینه‌های دارو و درمان وی به طور متوسط ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان می‌باشد و برای این خانواده که به غیر از مستمری اندک کمیته امداد و یارانه دولتی، در آمد دیگری ندارند، بسیار سنگین است. 
 
کمیته درمان همدلان کودک با تحت پوشش قرار دادن این کودک معصوم ابتدا وی را به دکتر سلیمانی در بیمارستان مدرس معرفی نمود. پس از معاینات کامل توسط ایشان دو راه جراحی باز (با ریسک بیشتر و نتیجه بهتر) و جراحی بسته پیشنهاد شد. نهایتا مقرر شد وی این عمل جراحی را به صورت بسته و در بیمارستان لبافی‌نژاد انجام دهد. نهایتا با پیگیری کمیته درمان همدلان، علی اصغر تحت نظر دکتر مقصودی در بیمارستان لبافی‌نژاد جراحی شد و تا حدود زیادی مشکلش برطرف گردید. البته پزشکان معتقدند بهترین نتیجه عمل وقتی حاصل می‌شود که بیمار به سن بلوغ رسیده باشد. 
 
مادرش از نتیجه این جراحی بسیار خرسند است و سپاسگذار یارانی است که او و فرزندش را تنها نگذاشتند، دستشان را گرفتند و حتی در شرایطی که در تهران جایی نداشتند آنان را می‌ه‌مان خانه‌های خود کردند. 
 
اما این مادر در کنار خبر جراحی موفق پسرش، به تازگی خبر خوب دیگری نیز دریافت کرده است؛ زهرا تنها دخترش امسال در رشته حسابداری قدم به دانشگاه می‌گذارد. مادر از خبر موفقیت دخترش بسیار ذوق زده و خوشحال است و البته اندکی نگران هزینه‌های دانشگاهیش! 
 
با تمام وجود امیدواریم این شادی‌ها پایدار بماند و غم و درد برای همیشه از این خانه رخت بربندد. 
 
کمیته درمان بنیاد همدلان کودک
 
علی اصغر پس از جراحی در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران