امواجي از نور عشق به چشمان كودكان تابيد


گزارش درمان فاطمه، الناز، سیدحسن، هیوا

 

امروز چشمانشان برق دیگری دارد... امروز جرقه‌هایی از عشق و اشتیاق در نگاه زیبایشان پیداست... امروز شکوه یک حس آسمانی در تار و پود وجودشان جاری است... امروز برای این بچه‌ها روز دیگری است! 
 
در شهریورماه ۹۲ چشمان چهار کودک دلبند که از مشکل انحراف چشم و افتادگی پلک رنج می‌بردند توسط بنیاد همدلان کودک تحت درمان قرار گرفت. جراحی چشم این عزیزان در کلینیک نوین دیدگان و توسط آقای دکتر عامری - از داوطلبان شبکه پزشکی همدلان کودک- انجام پذیرفت. عکسهای بالا کودکان را بعد از عمل و در حال استراحت نشان می‌دهد. 
 
هزینه جراحی دو نفر از این بچه‌ها به نامهای «فاطمه» و «الناز» با کمک یاوران وفادار بنیاد همدلان کودک و از طریق فراخوان شماره ۳۶ مورخ ۱۰ . ۶. ۹۲تامین گردید. برای جراحی این دو عزیز مجموعا ۲۷ میلیون ریال هزینه شد. در کنار آن، هزینه جراحی تکمیلی «سیدحسن» کوچولو نیز که پیش از این دو بار تحت نظارت کمیته درمان همدلان عمل شده بود، از باقیمانده مبلغ همین فراخوان پرداخت شد. «هیوا» نیز پسرک نازنینی است که مبلغ ۱۵میلیون ریال هزینه جراحی چشمانش از طریق موسسه خیریه پابلی خلعتبری تامین و پرداخت گردید. در زیر به طور خلاصه با این بچه‌ها آشنا می‌شوید: 
 
 «فاطمه» دخترکی ۸ ساله اهل تهران است. این فرشته کوچک بچه طلاق است و با دیگر فرزند خانواده تحت حضانت و سرپرستی مادر به سر می‌برند. آنان در منزل پدربزرگ مادری در اتاقی ۱۰ متری ساکن و از حداقل امکانات زندگی برخوردارند. پدربزرگ خانواده مرحوم شده و با حقوق ماهی ۴۸۰ هزار تومان بازنشستگی وی، زندگی پر خرج آنان بسختی تامین می‌شود. متاسفانه فاطمه از چندین بیماری مانند هیدروسفالی، میلیومفنگوسل، آنوس بسته و بیماری کلیوی رنج می‌برد. او معلول جسمی حرکتی است و به انحراف چشم نیز مبتلاست. بنیاد همدلان کودک فاطمه را برای درمان در دو بخش ارتوپدی و چشم تحت پوشش قرار داده که اولین عمل جراحی بر روی چشمان این کودک در شهریور ماه ۹۲ با موفقیت انجام پذیرفت. 
 
کودک دیگر «الناز» ۸ سال پیش در ملایر پا به دنیا گذاشته است. پدر الناز که یک کارگر فصلی است، به بیماری قلبی مبتلا و تحت معالجه و درمان می‌باشد. مخارج خانواده بیشتر از طریق یارانه تامین می‌شود و آنان در ملایر در یک منزل استیجاری کوچک با ۵۰۰ هزار تومان ودیعه و ۱۵۰ هزار تومان اجاره زندگی می‌کنند که به دلیل فشار اقتصادی، اجاره خانه مدتی عقب افتاده است. الناز از بدو تولد با مشکل انحراف چشم و افتادگی پلک رو برو بوده و در این ۸ ساله از ضعف بینایی رنج برده است. این دختر نازنین از سال گذشته تحت پوشش بنیاد همدلان کودک می‌باشد. سال پیش با نظارت کمیته درمان همدلان مرحله اول جراحی بر روی چشمان الناز توسط دکتر عامری در کلینیک نوین دیدگان انجام شد. در ادامه درمان و در جهت تکمیل جراحی، عمل دوم در شهریور ماه امسال بر روی چشمان الناز صورت گرفت که نتیجه‌ای رضایتبخش در پی داشت. 
 
 «سیدحسن» کوچولو در دیماه ۹۰ در قم به دنیا آمده است. پدر حسن، کارگر فصلی است که به سختی از عهده مخارج زندگی بر می‌آید. این خانواده در منزل عموی حسن اجاره نشین هستند. هر دو مردمک چشمان حسن از بدو تولد مبتلا به آب مروارید بوده که یک بیماری ارثی از ناحیه مادر می‌باشد. حسن در سال ۹۱ و از نوزادی تحت پوشش بنیاد همدلان کودک می‌باشد. او از آن زمان تا شهریور امسال چهار بار تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته که خوشبختانه بعد از آخرین عمل، مشخص شد شرایط چشم این کودک پایدار شده و تا چند سال دیگر باید از لنز و سپس از عینک استفاده کند. 
 
 «هیوا» نیز پسرک نازنینی است که ۶ سال پیش در شهرستان جوانرود، در روستای چمه میران به دنیا آمده است. هیوا عضو یک خانواده ۴ نفره است که همگی در روستا زندگی می‌کنند. پدر او یک کارگر ساده با درآمد متوسط ۴۰۰ هزار تومان در ماه است. این کودک در مرداد ماه ۹۲ تحت پوشش بنیاد همدلان قرار گرفته است. هیوا از بدو تولد به انحراف شدید چشم مبتلا بوده و خانواده به دلیل فقر مالی تاکنون نتوانسته بود برای فرزند خود کاری انجام دهد. خوشبختانه عمل جراحی که در شهریور ماه امسال با هماهنگی کمیته درمان همدلان بر روی چشمان این کودک انجام گرفت مطلوب و رضایتبخش اعلام شد. 
 
در اینجا بر خود لازم می‌دانیم قدردانی عمیق خود را از تمامی یاران پرمهر و دلسوزی که هریک، در فراخوان همیاری درمان این کودکان سهمی داشتند ابراز نماییم. همچنین از موسسه خیریه پابلی خلعتبری و موسسه خیریه نیکان که در تامین مالی هزینه بیماران همواره پشتیبان ما هستند، بسیار متشکریم. 
 
و در آخر از مجموعه دوستان کلینیک نوین دیدگان و پزشکان شریف آن مرکز - به ویژه دکتر عامری عزیز- که امکان جراحی گسترده کودکان محروم را برای ما فراهم آورده‌اند بی‌‌‌نهایت سپاسگزاریم. 
 
امیدمان به روزهای بهتری است که در آن، کودکانمان را سرخوش و سبکبال ببینیم... 
کمیته درمان بنیاد همدلان کودک