طراوت لبخند در دلهای پریشان خانه كرد


گزارش درمان آروین و دانیال

 

این دو نوجوان... سرگشته و حیران در کوچه پس کوچه‌های زندگی سرک می‌کشند تا شاید جایی در گذرگاهی تنگ در پس دیواری از سنگ، شاخه یاسی را بیابند... که از آن عطر خوش مهربانی به مشام رسد. 
 
یکی از این دو نوجوان «آروین» اهل شهرستان جوانرود است که چهارده سال از سنش می‌گذرد. او بر اثر یک حادثه، شیئ فلزی برنده‌ای در دست راستش فرو می‌رود و تاندوم این قسمت از اندامش را از کار می‌اندازد. دیگری، «دانیال» پانزده ساله و اهل تهران است. او در یکی از خیابانهای شهر ری هنگام رفتن به سر کارِ قنادی، گرفتار زورگیرانی می‌شود که می‌خواستند دوچرخه‌اش را بگیرند و با مقاومت دانیال، او را هل می‌دهند که موجب آسیب دیدگی جدی از ناحیه ساعد دست وی می‌گردد. 
 
 «آروین» عضو یک خانواده هشت نفره است. پدرش بی‌سواد و کارگری است با درآمد ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان که خانواده پرجمعیتش را در یک خانه کوچک استیجاری سکنا داده است. مادر آروین مبتلا به بیماری تنفسی و پدرش دارای دیسک کمر می‌باشد که تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته است. 
 
پس از این پیشامد برای آروین، پدر و مادر او پریشان از بیماری فرزند با دست‌های خالی به هر دری زدند؛ اما گرهی گشوده نشد و درمان دست آروین که باید سریعا انجام می‌گرفت، به دلیل اعلام هزینه بالای آن از سوی مراکز پزشکی، ره به جایی نبرد. تا اینکه خوشبختانه این نوجوان از طریق موسسه خیریه حضرت رسول روانسر به بنیاد همدلان کودک متصل شد. 
 
با هماهنگی کمیته درمان همدلان کودک و همراهی موسسه زنجیره امید، آروین به صورت ضربتی تحت درمان قرار گرفت و پس از معاینه دکتر زرگر، دست او در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۲ در مرکز طبی کودکان توسط این پزشک جراحی شد. خوشبختانه عمل وی رضایتبخش بود و به میزان هفتاد درصد بهبودی حاصل گردید که قرار است تا شش ماه دیگر مورد بازبینی درمانی قرار گیرد. 
 
زندگی «دانیال» نیز داستانی غمبار در خود دارد. متاسفانه پدرش که درگیر معضل اعتیاد بود در سال ۷۹ هنگام تزریق دچار ایست قلبی شد و یک زندگی تلخ با انبوهی از رنج و مشکلات را برای همسر و دو فرزند کوچکش به میراث گذاشت. در حال حاضر خانه ۵۰ متری این خانواده در یکی از محلات فقیرنشین شهر ری که با ۲ میلیون پول پیش و ۴۳۰ هزار تومان اجاره شده بود، باید همین روز‌ها تخلیه شود؛ زیرا صاحبخانه آنرا تا ۵ میلیون ودیعه و ۵۶۰ هزار تومان اجاره، افزایش داده است! تامین این مبلغ اضافه از توان مادر خارج است اما هر جای دیگر هم که مراجعه می‌کنند، کرایه‌ها سرسام آور است. از سوی دیگر، فرزند کوچک‌تر خانواده نیز چندی پیش دچار بیماری قلبی شده و تحت نظر پزشک است. 
 
این شیرزن به عنوان خدمتکار در یک مدرسه مشغول به کار است که حدود ۵۰۰ هزار تومان حقوق دارد و به ناچار برای تامین مخارج زندگی در خانه‌های مردم نیز کار می‌کند. آنان تحت پوشش هیچ بنیاد و موسسه‌ای نیستند و مادر آبرودار و تلاشگر خانواده تحت فشار زیادی قرار دارد. 
 
خوشبختانه این خانواده از طریق یکی از دوستان، به کمیته درمان همدلان کودک معرفی شد و با کمک ایشان و ذخیره درمانی صندوق همدلان، مبلغ ۳ میلیون تومان موردنیاز برای خرید پلاتین و وسایل جراحی تامین گردید. بدین ترتیب دست دانیال در تاریخ ششم مرداد ۹۲ در بیمارستان شهدای هفت تیر شهر ری توسط دکتر منوچهر غراله عمل شد که خوشبختانه نتیجه‌ای مثبت در پی داشت. در حال حاضر دانیال با فیزیوتراپی می‌کوشد بهبودی خود را تسریع بخشد. 
 
بنیاد همدلان کودک بسیار خرسند است که توانسته با کمک شما عزیزان به این دوخانواده آبرومند و زحمتکش یاری رساند... و امروز نسیمی از آرامش و امید در فضای خانه این دو عزیز جاری است... هر دو خانواده قدردان این همدلی هستند و خوشحالند که دست‌هایی مهربان نوازشگر رنج‌هایشان شده‌اند. 
 
با آرزوی روزهایی روشن برای آنان که روزگارشان با تیرگی‌ها گره خورده است... 
کمیته درمان بنیاد همدلان کودک