رنگين كماني از آرزوها پديدار شد


گزارش تحصیل - تهیه لوازم تحریر برای کودکان نیازمند

 

سلام بر آنان که در تلاشند تا دنیا را جای بهتری برای کودکان سازند! این سرزمین پر است از نونهالانی با آرزوهای کوچک و بزرگ... فراموش نکنیم گاهی داشتن کوچک­‌ترین چیز‌ها برای برخی بچه‌ها، آرزویی است بس بزرگ و دست نیافتنی. 
 
در آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۲، بر اساس تحقیق و شناسایی صورت گرفته توسط کمیته آموزش و تحصیل همدلان کودک مشخص گردید که بسیاری از دانش آموزانِ تحت پوشش، علیرغم شروع مدرسه‌ها، از داشتن نوشت افزار و بویژه کیف مدرسه بی‌بهره‌اند. در برخی خانواده‌های پرجمعیت، ‌ بچه‌ها حتی مدادی برای نوشتن نداشتند! این خانواده‌ها عمدتا در مناطق حاشیه‌ای تهران مانند قلعه حسن خان، یافت آباد و پاسگاه نعمت آباد سکنا دارند. باتوجه به این شرایط، بنیاد همدلان کودک تصمیم گرفت با کمک حامیان عزیز، قدمی در این راستا بردارد و به خواسته‌های قلبی این کودکان جامه عمل بپوشاند. 
 
بدین ترتیب، در مهرماه سالجاری با کمک و یاری همدلان گرامی مبلغی حدود ۱۵ میلیون ریال جمع آوری شد و بصورت غیرنقدی نیز تعدادی اقلام لوازم التحریر تامین گردید. در این خصوص، ‌ همکاری صمیمانه یکی از دوستان خوب ما زمینه‌ای فراهم نمود تا کوله‌های تحصیلی با تخفیف قابل توجه و قیمت مناسب از بازار خریداری گردد. همچنین یکی از حامیان دلسوز و مهربان ما شخصا اقدام به تهیه ۲۰ کوله بسیار زیبا به همراه نوشت افزار کامل نمود. در ‌‌نهایت با همکاری دوستان، تعداد ۱۰۰ عدد کوله پشتی و ۹۳ پکیج لوازم التحریر تهیه، بسته بندی و مستقیما تحویل خانه‌های این کودکان شد. 
 
دانش آموزان هر یک با ذوق فراوان و عکس العملهایی پر از شور و شادی، از کوله‌های زیبا و لوازم رنگین خود استقبال کردند؛ حتی یکی از کودکان پس از دریافت کیف خود به مادرش گفته بود که به تمام چیزهایی که در رویا‌هایش بوده‌ دست یافته است! 
 
قدردان تک تک عزیزانی هستیم که در این جشنواره سبز، حضوری شاعرانه داشتند. 
 
و چه آسان می‌توان راهِ شادی را به دنیای این کودکان باز کرد! 
کمیته آموزش و تحصیل همدلان کودک