نفس باد صبا مشک‌فشان خواهد شد!


گزارش درمان محمدمبین، ابوالفضل و اسرا
اکنون در آستانه بهار... همراه با میلاد زمین، همگام با شکوفایی زمانه و نونوایی روزگار... در دلهای ما هم غلغله‌ای برپاست... و شوریدگی دلهای ما امروز با قلب تپنده «محمدمبین» و دو کودکِ شادِ دیگر پیوند خورده است. 
محمدمبین نوشکوفه‌ای است که در آذرماه ۹۲ در شهرستان کاشمر رویید. دریغا که از‌‌ همان آغاز، با بیماری همنشین بود. این پسرِ کوچکِ بانمک مبتلا به نارسایی دریچه قلب و بطن منفرد می‌باشد. او در یک خانواده پنج نفره در روستای فرح‌آباد کاشمر زندگی می‌کند. پدر او از راه مسافرکشی در شهر و روستا با دشواری فراوان مخارج خانواده خود را تامین می‌نماید. به توصیه پزشکان این نوزاد باید سریعا جراحی می‌شد اما دست‌تنگی پدر مانع از تامین هزینه جراحی فرزند خود شده بود و او ناگزیر، قصد انصراف از این عمل را داشت. 
خوشبختانه این خانواده از طریق یکی از دوستان، به بنیاد همدلان متصل شد و مهر سرشارِ حامیانِ دلپاکِ ما این امکان را فراهم ساخت تا در زمانی کوتاه، هزینه جراحی این عزیز فراهم شود. بدین‌ترتیب، کمیته درمان بنیاد همدلان به سرعت دست به‌کار شد و برای محمدمبین وقت عمل تعیین گردید. 
او بالاخره در هفدهم اسفندماه توسط دکتر عباسی در بیمارستان امام رضای مشهد جراحی و برایش شنت کار گذاشته شد. محمدمبین پس از چند روز مراقبت، به‌سلامت از بیمارستان مرخص شد. به تشخیص تیم پزشکی عمل اصلی او می‌بایست پس از رشد کودک در زمان یک‌سالگی وی انجام پذیرد و سپس یک عمل تکمیلی نیز در سن چهار سالگی صورت گیرد. 
با توجه به موکول شدن عمل اصلی محمدمبین به سال بعد، هزینه جراحی وی کمتر از برآورد اولیه گردیده که با کسب اجازه از حامیان عزیز، تتمه مبلغ جمع شده عینا برای جراحی قلب دیگر کودکان نیازمند صرف خواهد شد. دو کودک بیمار: یکی «ابولفضل» هفت ساله متولد شهر اراک و دیگری فرشته‌ای ۱۴ ماهه به‌نام «اسرا» اهل خرم‌آباد، بدین واسطه تحت حمایت قرار گرفتند. 
ابوالفضل از کودکی مبتلا به بیماری قلبی بود و به تشخیص پزشکان نیاز به عمل جراحی قلب باز داشت. خانواده او در تنگنای مالی شدید به‌سر می‌برند. پدر ابوالفضل کارگر فصلی بدون درآمد ثابت است و در این می‌ان، مادرش نیز دچار بیماری کلیوی است که پیش از این، در بیمارستان هاشمی‌نژاد تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته است. 
اسرا نیز مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی PDA و PA است. این نوزاد دچار گرفتگی رگ آئورت بوده و همچنین یک رگ اضافه در قلب دارد. او برای نخستین بار در اردیبهشت ماه ۹۲ تحت پوشش کمیته درمان همدلان گرفت. تاکنون دو بار تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و در اسفند امسال نیز تحت عمل آنژیو قرار گرفت. 
دستهای گرم و صمیمی حامیان خوب ما مسیر سخت را هموار نمود. بخشی از هزینه‌های جراحی قلب ابوالفضل در بیمارستان شهید رجایی و اسرا در بیمارستان شهید مدرس از محل کمکهای مالی جمع آوری شده برای محمدمبین پرداخت شد. خوشبختانه هر دوی این کودکان در روزهای آخر سال با تندرستی از بیمارستان ترخیص و راهی خانه شدند. 
و این طراوت دستهای سبز شما بود که شبنم‌های عشق را بر جان این کودکان نشاند و و پرستوهای خسته را نفسی دوباره بخشید. آری! امسال بر سر سفره هفت سین عید، «سلامتی» هم جایی ویژه دارد... و در هنگامه تحویل سال نو... کودکی در آغوش مادر لبخند می‌زند! 
ساقیا آمدن عید مبارک بادت وان مواعید که کردی مرواد از یادت
 
۲۵. ۱۲. ۱۳۹۲
کمیته درمان بنیاد همدلان کودک و نوجوان