شادي در قلب عليرضا آشيانه كرد


گزارش درمان علیرضا

 

قرار بود «رضا» كوچولو در اوايل ماه ارديبهشت جراحي شود،‌ اما عدم همكاري پدر او براي اعزام به موقع وي از اسفراين به تهران، جراحي وي را يك تا دو ماه به تعويق انداخت. بدين ترتيب، قرعه به نام  كودك بيمار ديگري افتاد تا با مبلغ گردآوري شده از طريق فراخوان همياري درمان شماره 18، امكان جراحي قلب فوري وي فراهم گردد.

هشت سال از سن «عليرضا ر.» مي گذرد. اين كودك نازنين اهل روستاي «قوچ قلعه» بجنورد است. پدرش بيسواد و كارگر روزمزد يك مركز قاليشوئي با متوسط درآمد 250 هزار تومان در ماه مي باشد. خانواده 4 نفره وي در يك خانه كاهگلي با امكانات اوليه زندگي در روستا گذران امور مي كنند. عليرضا از بدو تولد با مشكل بيماري قلبي دست به گريبان بوده و تنها به دليل عدم بضاعت مالي خانواده، درمان و جراحي فوري او به تعويق افتاده است.

با توجه به فقدان بنيه اقتصادي خانواده، بنياد همدلان كودك بر آن شد تا با كمك موسسه زنجيره اميد، امكان جراحي اين كودك 8 ساله را فراهم سازد. خوشبختانه با همراهي ياران صميمي بنياد همدلان كودك در فراخوان شماره 18، مبلغ مورد نياز براي جراحي قلب فراهم گرديد كه اين مبلغ براي تامين مالي هزينه هاي جراحي عليرضا كافي بود.

قلب كوچك عليرضا، در 29 فروردين ماه در بيمارستان شهيد رجائي تهران و توسط دكتر دليلي جراحي گرديد. در حين عمل مشخص شد كه قلب وي داراي يك زائده و نيازمند جراحي مجدد است. بنابراين عليرضا چها روز بعد در دوم ارديبهشت مجددا تحت عمل جراحي قرار گرفت. خوشبختانه دومين عمل وي، رضايت تيم پزشكي را به همراه داشت و در حال حاضر عليرضا داراي وضعيت جسماني مناسب بوده و حال عموميش رو به بهبود است.

و ما خرسنديم از اينكه در كنار شما مهربانان هستيم...  و با شما همراهيم و هم پيمان...  براي رسيدن به يك آرمان:  «شاد كردن دلهاي رنجور كودكان»

به قول خواجه شيراز:

«مرا عهدي است با جانان كه تا جان در بدن دارم                  هواداران كويش را چو جان خويشتن دارم»