خانواده «حكيمه» عيدي خود را دريافت كردند


گزارش درمان حکیمه

 

با اين سن كمش سومين باري است كه رنج و سختي عمل جراحي را به جان خريده... به اميد رهايي از درد! به اميد بازگشت به روزهاي شيرين كودكي... و اكنون، درد و بيماري از قلب كوچك او رخت بربسته و نگاه زيبا و لبخند دلنشينش، گواهي است بر آرامشي كه در وجودش موج مي زند.

«حكيمه» 7 سال بيشتر ندارد. سرپرستي او را پدربزرگ و مادربزرگ پيرش برعهده دارند. حكيمه به طور مادرزادي با پارگي قلب به دنيا آمده. پيش از اين، دوبار تحت عمل جراحي قلب قرار گرفته است. اولين بار در سن هشت ماهگي با يك عمل جراحي بسته، يكي از رگهاي قلب او ترميم شد. سپس در سن دو سالگي با تشخيص دو پارگي در بطن قلب وي، مجددا يك جراحي قلب باز بر روي او انجام گرفت. در زمستان 1390 با ادامه مشكل بيماري قلب حكيمه، پزشكان پس از انجام معاينات لازم، انجام يك عمل جراحي ديگر را براي ترميم دريچه قلب وي ضروري تشخيص دادند.

بدين ترتيب حكيمه نازنين توسط دوستان ما در موسسه زنجيره اميد به بنياد همدلان كودك معرفي شد. پس از تعهد تامين مالي هزينه جراحي حكيمه توسط بنياد، وي بلافاصله در بيمارستان قلب شهيد رجايي بستري شد. خوشبختانه بنياد همدلان كودك توانست به همت شما ياران صميمي و پر محبت و از طريق فراخوان همياري درمان شماره 17 خود، مبلغ 3 ميليون تومان از كل هزينه جراحي حكيمه را تامين نمايد.

بدين ترتيب حكيمه در روزهاي آخرين سال 1390 توسط دكتر علي يوسف نيا در بيمارستان قلب شهيد رجايي تهران تحت جراحي قلب باز قرار گرفت و طي يك عمل نسبتا طولاني، دريچه قلب وي مرمت گرديد. خوشبختانه به گفته پزشك جراح حكيمه، عمل وي موفقيت آميز بوده و مشكل وي مرتفع گرديده است.

حكيمه در كلاس دوم دبستان درس مي خواند و دانش آموزي است ممتاز، با نمرات عالي. او ديگر، با بدست آوردن سلامتيش قادر است به مدرسه بازگردد و با فراغ بال، به درس و مشقش بپردازد.

بي شك، تندرستي حكيمه بزرگترين عيدي براي خانواده او بوده است. پدريزرگ پير و بيمار او با تمام وجود، دعاگوي همه كساني است كه نوه دلبندش را به آغوش او بازگرداندند.

به اميد سلامتي و شادابي همه كودكان

كميته درمان همدلان كودك