«سارا» مهرباني و«عاطفه» را درقلبش حس كرد!


گزارش درمان سارا

 

فراخوان شماره 19 همياري درمان براي تامين هزينه جراحي قلب «عاطفه»، دختركي 9 ساله از ديار سيستان و بلوچستان منتشر شد. به همت دوستان همدل در مدت زماني كوتاه مبلغ موردنياز تامين شد و امكان جراحي براي اين كودك نازنين فراهم گرديد. بدين ترتيب، با هماهنگي موسسه زنجيره اميد، عاطفه به همراه پدر و مادرش اين راه دور را طي نمود و سريعا در بيمارستان شهيد رجايي تهران بستري شد.

عاطفه به يك نارسايي قلبي سخت مبتلا بود و پزشكان اين كيس جراحي را پرريسك تشخيص داده و اين مطلب را به خانواده وي نيز اعلام و انجام عمل را منوط به رضايت آنان نمودند. بدين ترتيب عاطفه  روز دوشنبه 25 ارديبهشت ساعت 12 ظهر به اتاق عمل رفت و توسط دكتر عمراني - يكي از زبده ترين جراحان قلب بيمارستان شهيد رجايي-  تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت. اين عمل ساعت 8 شب پايان يافت و پس از آن، عاطفه به بخش مراقبتهاي ويژه منتقل شد. اما متاسفانه عليرغم تلاش بي وقفه تيم پزشكي اين كودك عزيز دوام نياورد و نيمه شب همانروز از ميان ما پر كشيد و به آسمانها پيوست.

حقيقتا در پي آن نيستيم كه مرثيه سرايي كنيم!... همگي خوب مي دانيم اين واقعيت را... كه هيچ كلام و هيچ عبارتي نمي تواند سنگيني سوگ يك «كودك» را تاب بياورد... تنها شايد بتوانيم اندكي خود را آرام كنيم از اينكه با هم قدمي برداشتيم براي نجات عاطفه!

عليرغم اين اتفاق، هزينه جراحي عاطفه معادل يك ميليون و ششصد هزار تومان شد. بنياد همدلان كودك، ‌براساس تتمه رقم باقيمانده از اين فراخوان، بر آن شد تا درمان كودك نيازمند ديگري را تقبل و بخشي از هزينه جراحي اش را پرداخت  نمايد. بدين ترتيب «سارا» از طرف موسسه زنجيره اميد به اين بنياد معرفي شد.

سارا، يك سال و سه ماه پيش با بيماري قلبي پا به اين دنيا گذاشت. او سومين فرزند از خانواده اي تنگدست اهل شهرستان دلفان استان لرستان است. پدر او كه به بيماري اعصاب نيز مبتلا است، با كارگري و با سختي فراوان خانواده خود را تامين مي كند. هنگامي كه براي ملاقات سارا به بيمارستان رفتيم، مادرش با اندوه فراوان از وضعيت اسفبار زندگيش گفت و اينكه حتي حلقه خود را فروخته تا بتواند مخارج اوليه درمان فرزندش را تامين نمايد.

وضعيت بيماري قلبي سارا از نوع حاد و پيچيده بوده تا جائيكه پزشكان پس از معاينه وي دستور جراحي اورژانس را برايش صادر نمودند. وي ايتدا در بيمارستان مدرس آنژيو شد و سپس به بيمارستان طبي كودكان منتقل گرديد تا فورا تحت عمل جراحي قلب باز قرار گيرد. پزشكان امكان زنده ماندن او پس از جراحي را فقط ده درصد اعلام كردند. با اين وجود، با اخذ رضايت خانواده، سارا كوچولو روز چهارشنبه سوم خردادماه ساعت 8 صبح به اتاق عمل رفت و جراح چيره دست، دكتر نوابي عزيز جراحي وي را برعهده گرفت.

خوشبختانه پس از 6 ساعت جراحي دشوار و نفس گير، نتيجه اي معجزه وار حاصل شد و قلب اين كودك دوباره تپيدن گرفت. هم اكنون با گذشت پنج روز از زمان جراحي، وضعيت جسماني سارا خوب گزارش شده و حال وي رو به بهبود است.

از دوستان تلاشگرمان در موسسه زنجيره اميد و همچنين از دكتر نوابي عزيز سپاسگزاريم. و چون هميشه، دستان ياريگر شما عزيزان را كه در تامين هزينه جراحي اين كودك معصوم شريك بوده ايد، به گرمي مي فشاريم.

و اكنون ما مانده ايم با يك آرزو:

كاش دنياي ما هرگز از «عاطفه» ها خالي نشود! ...

كميته درمان همدلان كودك