قلب پرشور مبينا به فردا لبخند مي زند


گزارش درمان مبینا

 

دختر شيرين و دلنشيني است... با آن موهاي دم اسبي، لبخند نمكين و نگاه بازيگوش!...  او خونگرم و پر جنب و جوش است اما بسختي زبان مي گشايد! متاسفانه «مبينا» علاوه بر بيماري قلبي به بيماري صرع نيز مبتلاست...

به گفته پدرش وقتي سه ساله بوده در يكي از حملات صرع، زبانش در زير دندان مانده و آسيب مي بيند كه نهايتا با جراحي اورژانسي ترميم مي شود. اين امر باعث مشكل تكلم در اين دختر نازنين و خوشرو شده است.

مبينا 7 ساله و اهل شهرستان اسفراين از توابع استان خراسان شمالي است. اين كودك بطور مادرزادي با مشكل قلبي به دنيا آمده و از سه ماهگي از اين بيماري رنج برده است. با وجود روحيه پرشور و پرشيطنتش، مي بايست هميشه هنگام بازي مراقب نفس تنگي ها و مشكلات ناشي از نارسايي قلبي اش باشد. وضعيت مالي نابسمان خانواده مبينا درمانش را به تعويق انداخته بود. پدرش كه يك كارگر نانوايي است بسختي از پس تامين داروهاي صرع او برآمده؛ چه رسد به هزينه ميليوني جراحي قلب او!

مبينا توسط دوستان ما در استان خراسان به بنياد همدلان كودك معرفي شد. طي فراخوان شماره 20 با كمك همياران صميمي، مبلغ اوليه مورد نياز، تامين و با هماهنگي موسسه زنجيره اميد مقدمات بستري شدن وي در بيمارستان قلب شهيد رجايي تهران فراهم شد. پس از آزمايشات صورت گرفته مشخص شد جراحي قلب مبينا نيازمند «كويل» است كه يكي از تجهيزات پزشكي قلب و هزينه آن حدود يك ميليون و هشتصد هزار تومان مي باشد. با تهيه اين وسيله مبينا در روز چهارشنبه سوم خردادماه به اتاق عمل رفت و توسط دكتر حجت مرتضائيان، اين دستگاه در قلبش كار گذاشته شد.

وقتي به ديدن مبينا رفتيم خوشبختانه وضعيتش را بسيار خوب يافتيم. او عروسكهايش را به گرمي در آغوش مي گرفت و برايشان نقش يك مادر مهربان را بازي مي كرد.

با توجه به تست گويايي سنجي و مشكل تكلم مبينا متاسفانه وي سال گذشته را در مدرسه كودكان استثنائي تحصيل نمود؛ اما پدرش مي گفت با تمرينات گفتار درماني و بهبود نسبي ايجاد شده، مبينا احتمالا مي تواند در مدرسه عادي ثبت نام شود و در كلاس دوم درس بخواند.

براستي در دلهايمان جشنواره اي برپاست... شاديمان به لبخند شادمانه مبينا وصل شده است... خوشحاليم از اينكه مبينا تا يكماه ديگر شمعهاي كيك تولد 7 سالگيش را فوت مي كند... بدون احساس دردي در قلبش!

كميته درمان همدلان كودك