غنچه شادي بر لبهاي زهرا شكفت


گزارش درمان زهرا

 

تلخ است... اما در هياهوي اين روزگار نبايد از ياد برد، بودن آدمهايي را كه خلوت خاموششان تنها با درد پيوند خورده است... آدمهايي كه خوب مي دانند زندگيشان جور ديگريست... و ياد گرفته اند بايد تحمل كرد!

زهرا متولد 1374 است. از آن هنگام كه چشم باز كرده، مشكل «شكاف كام» آزارش داده است. بيماري او مادرزادي و از نوع حاد تشخيص داده شده است. اين بيماري، امكان خوردن و آشاميدن، نفس كشيدن، و صحبت كردن را براي زهرا بسيار دشوار ساخته بود.

زهرا به همراه والدين، سه برادر و دو خواهر خود در روستاي بلمرتو از توابع سامن در شهرستان ملاير زندگي مي كند و دانش آموز كلاس دوم دبيرستان است. او نيز همچون بسياري ديگر از فرزندان خانواده هاي تنگ دست ايراني، از هوش بالايي برخوردار است و عليرغم تمامي مشكلاتش، وضعيت درسي خوبي دارد.

اين دختر نازنين توسط رابط ما در استان همدان به بنياد همدلان كودك معرفي شد. سپس با هماهنگيهاي صورت گرفته در تاريخ 19 مهرماه در كلينيك ترميمي موسسه زنجيره اميد در تهران حاضر شد. پس از انجام معاينات كامل توسط تيم پزشكي زنجيره اميد، سريعا براي وي وقت عمل تعيين گرديد.

بدين ترتيب. زهرا در روز 23 مهر ماه در بيمارستان وليعصر تهران بستري و توسط دكتر فتحي جراحي شد. اين عمل دشوار و پيچيده، از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر به طول انجاميد. لازم به ذكر است زهرا قبلا نيز يك بار براي همين مشكل تحت عمل جراحي قرار گرفته، اما نتيجه اي حاصل نشده بود. خوشبختانه اين بار جراحي وي با موفقيت انجام شد و رضايت تيم پزشكي را به همراه داشت.

پس از ملاقات در بيمارستان، از ديدن وضعيت خوب زهرا و چهره آرام مادرش، بسيار دلشاد شديم. عكس فوق زهرا را پس از عمل جراحي و انتقال به بخش، نشان مي دهد.

با تمام وجود اميدواريم اين جراحي، پاياني باشد بر تمامي دردهاي پنهان و آشكار او!

با سپاس از تلاشهاي دوستان خوبمان در موسسه زنجيره اميد...

كميته درمان همدلان كودك