اسد توانست بر روی پاهای ضعیفش بایستد


گزارش درمان اسد

8 سال پيش اسد، با مشکلات جسمی فراوان از جمله بيماري ارتوپدي پا، بیماری قلب، مشکل مغزی، و افتادگی شدید پلک -که تقریبا  بینایی چشم این کودک را از بین برده- به دنیا آمد.

پدر و مادر اسد با وجود فقر مالی، کمر همت به درمان کودک دلبندشان بستند اما  هزینه های سرسام آور پزشكي منجر به توقف ادامه درمان این کودک گردید. گروه همدلان كودك، در سال 89 خانواده اسد را شناسايي و كودك را براي درمان مشكل پايش به موسسه زنجيره اميد معرفي نمود.

هیچ گاه فراموش نمی­کنيم هنگامیکه را كه اسد برای اولین بار توسط  پزشک مهربان و دلسوز زنجیره امید، آقای دکتر پنجوی معاينه مي شد... زمانیکه كه کودک را برای عکسبرداری آماده می كردند، هيجان زده بود و فرايند راديولوژي را به منزله عمل جراحی پايش تصور مي كرد... طفلي مي پنداشت ديگر مي تواند واكر را كنار بگذارد و  از این پس به بازیهای کودکانه بپردازد.

بالاخره این آرزوی اسد در مرداد ماه 90 برآورده گردید و این کودک توسط تيم مجرب زنجيره اميد، به دست تواناي دكتر پنجوي در بيمارستان مركز طبي كودكان جراحی شد و پس از مدت ها توانست بدون کمک گرفتن از واکر -که براي اسد وسيله اي بسيار ناخوشايند بود- پاهايش را بر زمین بگذارد.

از سوي ديگر، گروه همدلان کودک برای درمان مشكل بینایی اسد نيز اقدام نمود. پس از معاينه چشمانش توسط دکتر نیکخو -پزشک متعهد و دلسوز شبكه همدلان- معلوم شد این کودک علاوه بر افتادگی شدید پلک، از ضعف بینایی نیز رنج مي برد که خوشبختانه این مشکل با تهیه عینک برطرف گردید.

اسد 8 ساله ما دیگر می تواند شب ها بدون مشکل قفل شدن پاهایش با یکدیگر، سر راحت بر بالین بگذارد... اميدواريم این شادی با جراحی بر روی چشم این کودک، که در آستانه نابینایی است، صد چندان شود.

به امید درمان همه كودكان دردمند...