كارآموزان در جشن فارغ التحصيلي درخشيدند


گزارش مهارت آموزی

چند روزي به تعطيلات تابستاني كارخانجات صنعتي ايران خودرو نمانده بود كه دوره جوشكاري Co2 مهارت آموزان نيز پايان گرفت. 

اين گروه با كسب دانش فني – حرفه اي در دوره جوشكاري برق و Co2 مجموعا به مدت حدود  150 ساعت آموزش فني و 50 ساعت آموزش مهارت هاي اجتماعي با موفقيت فارغ التحصيل شدند.

 

برآن شديم طي اين چند ماهي كه كنار هم بوديم، آموختيم و آموزش داديم، گردش كرديم و بر فراز آسمان نمك آبرود بر زندگي خود نيز گذري انداختيم، جشن فارغ - التحصيلي اين عزيزان را در تاريخ 29/4/90 برگزار نماييم.

اين مراسم با حضور فعال مهارت جويان، مسئولين شركت ايران خودرو، مسئولين انجمن هاي خيريه و مربيان آنان در مركز آموزش گروه صنعتي ايران خودرو برگزار گرديد. چشمان پرفروز، جنب و جوش  و لبخند اين نوجوانان حاكي از حس شادكامي و غرور از برگزاري چنين مراسمي براي آنان بود كه اين احساس شعف را بارها بر زبان آوردند.

پس از طي يك دوره شش ماهه، سه گواهينامه (‌دوره جوشكاري برق، دوره جوشكاري Co2 و دوره مهارت هاي اجتماعي)‌ از طرف مديريت محترم آموزش ايران خودرو به همراه جوايزي به نوجوانان اعطاء گرديد.

آنچه پيش از پيش ما را در ادامه راهمان مصمم نمود، تجربيات مثبت اين نوجوانان پس از گذران اين دوره ها و انگيزه بالا و اميدواري آنان به زندگي كاري آينده اشان بود. نوجواناني كه اينك آموزشهاي فني و اجتماعي را گذرانده اند، در پي يافتن شغل متناسبي هستند تا بتوانند در چرخه طبيعي زندگي قرار گيرند و جايگاه اجتماعي خود را بيابند.

ما نيز در پي آن هستيم تا در فرايند كاريابي به ايشان كمك كنيم و آنان را در رسيدن به اهدافشان حمايت نماييم. در اين مسير، دست كساني را كه در فراهم ساختن زمينه كاري اين نوجوانان ما را ياري دهند، صميمانه مي فشاريم. بدانيم كه تغيير يك فرد، تغيير يك جامعه است......