تعداد 16 كودك وارد چرخه تحصیلي شدند


گزارش تحصیل

 

يك دست روپوش نو بر تن، يك كوله پشتي رنگي بر دوش، و... يك «مدرسه» كه آنان را پذيرا باشد!... و اين، همه دنياي بچه هايي است كه دل كوچكشان از حسرتِ  نداشتن ها انباشته است!

امسال هم چون سالهای گذشته بسیاری از خانواده ­های مهاجر، به دلیل نداشتن استطاعت مالی نتوانستند کارت اقامت و یا پاسپورت دریافت کنند. و این یعنی خداحافظی کودکان با مدارس دولتی... خداحافظی با درس و كتاب ... و خداحافظي با دوران شيرين کودکی!

خوشبختانه در ابتداي سال تحصيلي جاري، با هماهنگي كميته آموزش و تحصيل همدلان، تعداد 16 نفر از اين كودكان به صورت كاملا رايگان در پايه هاي مقطع ابتدايي در دبستان سيداحمد خميني كه تحت نظارت موسسه «حامی» اداره مي شود، ثبت نام شدند.

موسسه «حامی» پيش از اين، براي حمايت از كودكان كار و بچه هاي مهاجر پناهنده، شيفت دوم يك مدرسه دولتي واقع در منطقه صادق آباد (60 متری شورآباد) را اجاره كرده و امكان تحصيل براي حدود 500  دانش آموز در مقطع ابتدايي و دوره هاي نهضت سواد آموزي را فراهم نموده بود. سال گذشته در حدود 30 کودک از طرف بنياد همدلان در این مدرسه ثبت ­نام شدند ولی امسال به دلیل پر بودن ظرفیت مدرسه، فقط 16 دانش آموز دختر و پسر امکان ثبت­ نام در این مدرسه را پیدا کردند.

از آنجاكه محل زندگی کودکان معرفي شده، در منطقه پاسگاه نعمت آباد و عبدل­ آباد واقع است و مدرسه مذكور، در منطقه شور آباد تهران قرار دارد، لذا پيش شرط حضور اين كودكان در آن مدرسه، تدارك سرویس ایاب و ذهاب بوده كه خود امري پرهزينه است. بدين ترتيب، با پيگيري كميته تحصيل همدلان، موارد مختلف بررسي گرديد. نهايتا طبق استعلام ­های صورت گرفته -با لحاظ نمودن تخفيفات وپژه- حداقل هزینه ماهيانه سرویس رفت و برگشت يك دستگاه ميني بوس، مبلغ 650.000 تومان اعلام گرديد.

خوشبختانه‌ ياران و همراهان بنياد همدلان كودك در اين مسير سبز ما را تنها نگذاشتند و تعداد 8 ياور تحصيلي هر يك با تقبل بخشي از هزينه سرويس و پرداخت ماهيانه مبلغ متعهد شده، اين چرخه مهم را به گردش درآوردند و از خداحافظي اين كودكان با درس و مدرسه جلوگيري نمودند.

از آنجاكه كودكان معرفي شده به این مدرسه، عموما فاقد بنیه مالی جهت تهيه مايحتاج تحصيل بوده اند، بنیاد همدلان کودک با همراهي مسئولین این مركز آموزشي اقدام به تهيه لوازم التحرير،‌ لوازم بهداشتي و روپوش مدرسه برای این عزیزان نمود.

از سركار خانم اشرفي، مديريت محترم موسسه حامی و سركار خانم قاسم زاده مدیریت محترم مدرسه، بابت تمامي حمایتهای بي دريغشان نهایت تشکر و قدرداني را داریم.

بي شك زیبایی لبخند این کودکان فراتر از هر شاهکار هنری است... و در اين صحنه، همدلی و همراهي شما با اين كودكان،‌ پاياني تلخ از يك تراژديِ حسرتبار را به آغازي با شكوه از حماسه اميد و شادكامي، مبدل ساخت!

سپاسگزار تك تك شما ياراني هستيم كه در خلق این اثر زيباي بشری دستي داشته ايد...

به اميد روزی که دنیاي ما سراسر یک شاهکار بی­ بدیل گردد!

كميته آموزش و تحصيل همدلان كودك