سمینار بررسی هنر خواندن و نوشتن برگزار شد


سمینار بررسی هنر خواندن و نوشتن

 

با حضور گرم یاران صمیمی، سمینار «بررسی روش نوین هنر خواندن و نوشتن» در عصر روز چهارشنبه یازدهم آبانماه در سالن اجتماعات شهرک امید برگزار شد.
در این مراسم برخی از پژوهشگران اجتماعی، مقالاتی را در زمینه های مرتبط ارائه دادند. روش نوین خواندن و نوشتن که به همت علی صداقتی خیاط (عموخیاط) تدوین و با تلاشهای خستگی ناپذیر وی اجرا شده، توسط سرکار خانم فاطمه سرحدی زاده تشریح گردید و نتایج عملی این متد آموزشی در نوجوانان آسیب دیده اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه مقالات، برای رفع خستگی حضار، گروهی از جوانان نوازنده به اجرای قطعاتی از موسیقی پرداختند. در ادامه، جبار مرتضایی و جواد یوسفی دو نوجوانی که از کودکی ناگزیر به کاربوده و در کنار کار، تحصیل کرده اند، با خواندن شعرهای زیبای خود جمعیت حاضر در سالن را مسحور ساختند.

دلیل انتخاب شهرک امید برای برگزاری سمینار این بود که تا کنون تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان مهاجر کارگر شاغل در این شهرک با کمک عمو خیاط توانسته اند در کلاسهای آموزشی دایر در این محل شرکت کرده و با این روش نوین، در مدت زمان کوتاهی از بندهای بیسوادی رهایی یابند. در این میان، حتی برخی از نوجوانان علاقه مند و با انگیزه، تنها به باسواد شدن اکتفا نکرده و به ادامه تحصیل روی آوردند. آنان با حضور مستمر در کلاسهای آموزشی دایر در شهرک امید، با هدایت عمو خیاط و با کمک معلمان داوطلب تلاشگر توانستند به صورت فشرده دروس پایه را بیاموزند و خود را به دوره راهنمایی و دبیرستان برسانند. این نوجوانان با پشتیبانی موسسه حامی و مدیریت دلسوز آن سرکار خانم اشرفی در مهرماه سال جاری در آزمون تعیین سطح این موسسه شرکت نمودند که خوشبختانه 7 نفر از آنان موفق به قبولی و اخذ مدرک از این موسسه شدند.

در پایان سمینار این نوجوانان مدارک خود را از دستان اعضای هیات مدیره شهرک امید و عمو خیاط دریافت نمودند. به دنبال آن، مهدی سروری یکی از دانش آموزان موفق که توانسته با جدیت و کوششی کم نظیر در کمتر از دو سال، از بیسوادی کامل، به کلاس اول دبیرستان راه یابد، خاطرات شیرین خود را برای حضار بازگو نمود.

هیات مدیره شهرک در انتها از تک تک معلمان زحمتکش گروه و همچنین از موسسسه حامی، جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، و بنیاد همدلان کودک، برای کمک و پشتیبانی از این فرایند بنیادین تشکر نمود و به آنان لوح تقدیر اهدا نمود.

در اینجا از تمام عزیزان همراهی که به دعوت ما پاسخ گفتند و با حضور گرم خود در آن روز سرد پاییزی، این سمینار را آراسته ساختند، بی اندازه سپاسگزاریم.

باشد که با حمایت شما یاران، اين ميدان کارزار خالی نماند؛ ستيز با بيسوادي ادامه يابد و کودکان و نوجوانان ما، یک به یک از تاریکی جهل به دنياي روشن آگاهی راه یابند....