سارينا بار دگر به اين دنيا چشم گشود


گزارش درمان سارینا

 

آرام و بي حركت بر روي تخت دراز كشيده و در دنياي خودش جاري است. كاش ميدانستيم كه به چه مي انديشد؟!... قادر به سخن گفتن نيست... اما هنگاميكه به تو چشم مي دوزد، نگاهش قلب تو را چنگ مي زند. نگاهي كه پر از «حرف» است... حرفهايي خالص و بي پيرايه براي من و تو!

سارينا بطور مادرزادي با معلوليت ذهني و بيماري قلبي به دنيا آمده است. او  اهل شهرستان بوكان (آذربايجان غربي) و كوچكترين عضو يك خانواده 8 نفره است كه در خانه اي بسيار كهنه و ساده كه فاقد آب شهريست، زندگي مي كنند. پدر او قبلاً كشاورز بوده ولي براي تهيه مسكن مجبور به فروش زمين كشاورزي خود شده و هم اكنون شغل خاصي نداشته و با معاملات جزئي و سرپايي، مخارج ضروري خانوار را به سختي تامين مي كند.

بنياد همدلان كودك با كمك همياران صميمي خود، در 25 خرداماه امسال طي فراخوان درماني شماره 5، مبلغ دوميليون تومان براي جراحي سارينا گردآوري نمود. اما وقت جراحي به دليل عدم آمادگي جسماني بيمار، شش ماه به تعويق افتاد.

سرانجام سارينا پس از معاينات اوليه، در روز چهارشنبه هفتم ديماه در بيمارستان طبي كودكان توسط دكتر رادمهر تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت. اين جراحي چندين ساعت بطول انجاميد و سارينا پس از اين عمل دشوار به مدت سه هفته در حالت نيمه بيهوشي به سر مي برد و تنها با كمك دستگاه ونتيلاتور قادر به تنفس بود. به لطف پروردگار و با زحمات تيم پزشكي بيمارستان، اين كودك معصوم بالاخره در روزهاي آخر ديماه به شرايط نرمال بازگشت و از دستگاه جدا شد. او هم اكنون در بخش جراحي كودكان به سر مي برد، حالش رو به بهبود است و بزودي به شهر خود باز مي گردد.

پدر سارينا از هموطنان كرد غيور و با معرفت ماست. پس از جراحي مرتبا با او در تماس بوديم. از ما مي پرسيد «آيا سارينا دوام مي آورد؟ جواب مادرش را چه بدهم؟» و ما با اميد و آرزويي كه در دل داشتيم، بسختي او را آرام مي كرديم. سرانجام  اين آرزوي برخواسته از دل محقق شد و اين فرشته معصوم به زندگي بازگشت... پدرش چه شادمانه خدا را شكر مي كرد و با لهجه شيرين خود پي در پي و بي وقفه از كمك همگان در اين راه تشكر مي نمود.

با تمام وجود قدردان تلاشهای دوستانمان در موسسه زنجیره امید، دكتر رادمهر و كادر پزشكي بيمارستان طبي كودكان هستیم. و نيز درود مي فرستيم بر شما ياران... بر سلوك و منش انسانيتان! شمايي كه همدل با كودكان رنجديده اين سرزمين، با همتي والا اين مسير دشوار را هموار مي سازيد.

عزمتان بلند و پايدار باد!

كميته درمان همدلان كودك