پاهاي كوچك و رنجور محمدعلي جراحي شد


گزارش درمان محمدعلی

 

صبح، زودتر از همه از خواب بيدار شده بود و خوشحال از اين فكر كه با اين جراحي، ديگر پاهايش صاف مي شود و امسال مي تواند در مدرسه با دوستانش فوتبال بازي كند، منتظر پرستارها بود كه براي بردنش به اتاق عمل بيايند...

مادرش برايمان تعريف مي كرد و مي گفت، محمدعلي خودش با كلي شوق و ذوق لباسهاي اتاق عمل را پوشيد، بر روي ويلچر نشست و بعد از خداحافظي از مادرش با كلي اميد و انرژي راهي اتاق عمل شد.

محمدعلي، پسر بچه 6 ساله بامزه اي از روستاهاي سيرجان است كه به همراه خانواده اش در خانه اي استيجاري متشكل از 2 اتاق 30 متري زندگي مي كند. پدر او كارگر روزمزدي است كه ماهانه مبلغ ناچيزي دريافت مي كند. اين كودك از بدو تولد از مشكل Club Foot (كجي پا) رنج مي برد و نمي تواند به درستي راه برود.

براي اولين بار  وقتي محمدعلي 4 ماهه بود، هر دو پايش جراحي شد و تا به اين سن رسيده، پاي راستش 2 بار و پاي چپش 3 بار جراحي شده اند. از آنجاكه اين كودك در حال رشد است، هر چند وقت يكبار نياز به جراحي دارد تا پاهايش صاف رشد كنند و نهايتا او قادر به راه رفتن شود. آخرين بار 2 سال پيش هر دو پايش جراحي شدند و اين بار پسرك نازنين ما، شنبه سي ام مهر در بيمارستان ميلاد تهران بستري شد تا مورد عمل جراحي قرار گيرد.

محمدعلي يكشنبه اول آبان، ساعت 7.5 صبح به اتاق عمل رفت و بعد از 4 ساعت بيهوشي، خوشبختانه حدود ساعت 12 ظهر به بخش منتقل شد. هم اكنون پاي راستش در گچ است و براي صاف شدن پاي چپش، وسيله اي نسبتا سنگين به پاي كوچكش پيچ شده كه بايد چند ماهي را با آن بگذراند. بهمين دليل او امسال نمي تواند به پيش دبستاني برود، اما مادرش مي گفت شايد تابستان او را در پيش دبستاني ثبت نام كنند تا بتواند از مهرماه آينده مثل بقيه همسالانش به كلاس اول برود.

وقتي به ملاقاتش رفتم، بخاطر اثر داروهاي بيهوشي و داروهاي مسكني كه به وي تزريق شده بود، هنوز در حالت خواب و بيداري به سر مي برد. هر از چند گاهي چشمان زيباش را مي گشود، مادرش را صدا مي زد و از او مي خواست كه نگذارد پرستارها به وي سرم وصل كنند! وقتي خيالش از اين موضوع راحت مي شد كه مادر و پدرش در كنارش هستند، دوباره چشمانش را مي بست و مي خوابيد. يك بار كه چشمانش را باز كرد، خيلي زيبا جواب سلام مرا داد و وقتي ازش پرسيدم خوبي، همراه با تكان دادن سرش گفت آره ممنون!

به خواست خداي مهربان، جراحي محمدعلي زير دستان تواناي دكتر توكلي، يك عمل جراحي موفقيت آميز بوده است. قرار است امروز سه شنبه 3 آبان، اين پسرك دوست داشتني از بيمارستان مرخص شده و به شهر خود بازگردد.

مبلغ يك ميليون تومان هزينه لازم براي جراحي پاي محمدعلي، طي فراخوان شماره 5 مورخ 90.3.25 با همراهي شما عزيزان پرمحبت در بنياد همدلان كودك تامين شد. قدردان همه دوستان صمیمی و مهرباني هستيم که همواره ما را در اين راه همیاری نموده ايد.

و مانند هميشه، از تیم تلاشگر زنجیره امید كه با تحت پوشش قراردادن اين كودك و فراهم نمودن امكانات پزشكي، از دردهاي اين پسرك رنجور كاستند، بینهایت سپاسگزاريم.