فرشته كوچك ما به دنیای کودکی باز گشت


گزارش درمان محدثه

جمع شدن پول جراحي محدثه در زمانی کوتاه، همه ما را متحیر کرد... همگی شاهد بوديم چگونه بصورتی معجزه وار در مدتی كمتر از يكهفته، كل 10 میلیون تومان هزينه لازم براي جراحي محدثه فراهم شد.

8.5 میلیون از این هزینه، از طریق فراخوان موسسه خیریه بچه های سیب سرخ، و مابقی، از طریق فراخوان بنیاد همدلان کودک تامین گردید. پس از تکمیل مبلغ موردنیاز، تيم تلاشگر موسسه زنجيره اميد بلافاصله دست بكار شد، تجهيزات گرانقيمت ضروري براي جراحي محدثه را خريداري نمود و از بیمارستان وقت عمل فوری گرفت.

در اين فاصله، همه ما نگران وضعيت سلامتی اين كودك نازنين بوديم و براي جراحي موفق او لحظه شماري مي كرديم. بالاخره انتظار به پايان رسيد و قلب ناتوان محدثه كوچولو، روز دوشنبه توسط دكتر قاسمي در بيمارستان مدرس تهران، تحت عمل جراحي قرار گرفت.

محدثه از بدو تولد، مشكلات قلبي بسياري داشته؛ قلب كوچكش تنها يك بطن دارد و 3 حفره در آن وجود دارد. قلب اين كودك تاكنون 3 بار جراحي باز و 4 بار آنژيو شده كه باوجود این جراحیها، به دلیل مشکل بودن کیس بیماری، نتيجه کامل بدست نیامده؛ اما به لطف خدا، اين بار به دست تواناي دكتر قاسمي، محدثه بعد از تحمل 2 ساعت تمام بيهوشي و قرار گرفتن كويل در قلبش، از اتاق عمل بیرون آمد؛ که در کمال مسرت، تيم پزشكي از نتيجه جراحی راضي بودند و وضعيت عمومي محدثه را رو به بهبود اعلام کردند.

دوستان ما نیز که پس از جراحی، به ملاقات محدثه در بیمارستان مدرس تهران رفتند، او را تندرست و سرحال یافتند. همانطور كه در عكسهاي زیر نیز مشخص است، خوشبختانه می توانیم ببینیم که وضعيت عمومي محدثه خوب است و این کودک شیرین، دوباره توان بازی کردن را بدست آورده است.

به طور کلی، عمل جراحي كه بر روي محدثه انجام شد، از جمله عمل هاي سنگين و پرهزينه پزشكي است. با توجه به نامساعد بودن شرايط جسماني محدثه، اگر قرار بود اين عمل بصورت آزاد انجام گيرد، نياز به هزينه اي بالغ بر 20 ميليون تومان بود. اما بواسطه فرايند عملياتي كارآمد زنجيره اميد، دوستان آن موسسه توانستند با تلاش فراوان تجهيزات موردنياز را با كمترين قيمت تهيه كنند، و همچنين دكتر قاسمي عزيز نیز هيچ مبلغي بابت جراحي محدثه دريافت ننمود. بدين ترتيب، هزينه كل جراحي، به ميزان قابل توجهي كاهش يافت. در مجموع، جهت تهيه تجهيزات و لوازم پزشكي لازم براي جراحي قلب محدثه (شامل كويل و ساير تجهيزات پزشكي) حدود 10 ميليون تومان هزينه شد كه بدون  همراهي و حمايت شما همدلان عزيز، خانواده او هيچ گاه  قادر به تامين آن نبودند.

در این میان، باید گفت که ما عمیقا مسرور و خوشنودیم از اینکه توانستیم قاصد این خبر خوش به شما عزیزان مهربان باشیم... حقیقتا شكوه همراهی شما با اين فرشته كوچك، به حدي چشمگیر بود كه بيان يك تشكر ساده در قبالش، بسيار ناچیز مي نمايد... پس بگذارید هیچ نگوییم!

تنها براي آنكه قدر ناشناس نباشيم، باید در این مسیر یاد كنيم از دوستان تلاشگرمان در موسسه زنجيره اميد، حاميان همراه و صميمي بنياد همدلان كودك، همچنين، ياران وفادار و دلپاكمان در موسسه خيره بچه هاي سيب سرخ، و نهايتا همه عزيزاني که دست یاری دادند تا در نجات جان يك كودك معصوم، سهمي داشته باشيم...