«رقيب» يك قدم به آرزوهايش نزديك تر شد


گزارش درمان رقیب

«رقيب» بزرگ مردي است كوچك، با آرزوهاي بزرگ... او براي همه اهداف و آرزوهايش برنامه ريزي كرده؛ مثلاً مي خواهد دكتر مغز و اعصاب شود و درماني براي مرگ مغزي بيايد و اسمش در كتاب گينس ثبت شود! مي گفت اگر نتوانستم، حتما دكتر اورتوپد مي شوم و جاي دكتر توكلي را مي گيرم!!

اين مطلب را هربار كه دكتر توكلي در بيمارستان براي معاينه اش مي آمد، به خودش هم مي گفت...

رقيب، پسر بچه 9 ساله تيزهوش و مستعد، آخرين فرزند يك خانواده مهاجر است كه از بدو تولد با مشكل نرمي استخوان مواجه بوده و همواره از اين بيماري رنج مي برده است. اين كودك دريا دل، تمام عمر خود را بر روي صندلي چرخ دار گذرانده و با صندلي به مدرسه مي رود. با تمام دردها و سختي هايش، همه اين سالها شاگرد اول كلاس با معدل 20 بوده و تنها نگرانيش، زحمتي است كه مادر و خانواده اش براي رفت و آمد او به مدرسه متحمل مي شوند.

رقيب كه به خاطر بيماريش جثه اي كوچكتر از همسن و سالهاي خودش دارد، 8 سالي است با مشكلات متعددي مواجه است. او هر4ماه يكبار بايد براي تزريق آمپولي مخصوص، 3 روز در بيمارستان بستري شود كه به دليل بيمه نبودن، خانواده او ناگزير از پرداخت هزينه گزافي هستند.

با تلاشها و پيگيريهاي تيم زنجيره اميد، رقيب، هفته گذشته توسط دكتر توكلي تحت عمل جراحي پا قرار گرفت و يك پايش كه به دليل نرمي استخوان كج شده بود، از 6 قسمت شكسته و با پلاتين بهم وصل شدند تا از حالت كجي خارج شود.

جالب اينكه، اين بچه باهوش، تمام جزئيات جراحي و حتي نام علمي بيماري و روش تخصصي درمان را، با شيرين زباني خاصي برايمان تعريف مي كرد. او پس از اين جراحي، گاها شبها از درد پا و كمر نمي تواند بخوايد... با اين وجود، تا حد امكان درد را تحمل مي كند تا مبادا مادرش را از خواب بيدار كند!

رقيب بعد از يك هفته بستري در بيمارستان امام خميني، پنج شنبه مرخص شد و به خانه بازگشت. اين اولين جراحي رقيب بود و قرار است با همكاري تيم زنجيره اميد، سال ديگر پاي راستش جراحي شود، به اين اميد كه اين كودك باهوش و با استعداد بتواند روي پاهايش بايستد و با پاي خودش به مدرسه برود. رقيب بسيار اميدوار است و خودش به نقل از دكتر مي گويد به كمك اين جراحيها احتمال 50%  وجود دارد كه بتواند راه برود.

اميد بخشيدن به يك كودك بيمار و رنجور كار بزرگي است... ما با تمام وجود، سپاسگذار دوستاني هستيم كه در موسسه زنجيره اميد، براي پيشبرد مراحل درماني اين كودك تلاش مي كنند. همچنين قدردان توجه و محبت ياراني هستيم كه در فراخوان تحصيلي همدلان كودك مشاركت كردند و براي امسال، هزينه هاي ثبت نام و شهريه رقيب را تامين نمودند.

رقيب براي رسيدن به اهدافش، بسيار مصر است و با حساب كتابهاي جراحي هايش (پاها، كمر و دستها) اميدوار است كه  تا اول دبيرستان از سلامتي كامل برخوردار شود و مثل ساير بچه ها بتواند به ادامه تحصيل بپردازد.

به اميد آن روز... و به اميد برآورده شدن تمامي آروزهاي زيباي اين مرد كوچك...

 

رقيب در بيمارستان پس از جراحي يك پا