فائزه بار ديگر چشمانش را به دنيا گشود


گزارش درمان فائزه

 

مادرش می گفت وقتی فائزه را به اتاق عمل می بردند، لحظه ای چشم از صورتش بر نمی داشتم. می خواستم نگاهش، لبخندش و تمام زوایای صورتش را در ذهنم حک کنم... فکر می کردم بار آخری است که جگرگوشه ام را می بینم...

امروز كه برایم از آن لحظات پر اضطرابش سخن مي گويد، فائزه در کنارش، شاد و سرحال مشغول بازی است. عروسكي كه مادربزرگ برايش گرفته در آغوش دارد و مدام ورجه وورجه می کند. با نگاهي عميق به فائزه چشم مي دوزد و مرتب تكرار مي كند: خدا این بچه را دوباره به ما هدیه کرد...

راست می گويد! جراحی فائزه، از نوع جراحیهای قلب پر خطر بود و دکترها هیچ قول مثبتي به ما نداده بودند. اين كودك از تاريخ نهم مهر ماه تحت پوشش موسسه زنجيره اميد در بيمارستان مدرس تهران بستري گرديد. فائزه پس از انجام آزمايشات مختلف، برای بار اول به اتاق عمل رفت و توسط دکتر قاسمی آنژیو شد. بر اساس نتایج این عمل، مشخص گردید که فائزه دو حفره بزرگ در قلبش دارد و به دلیل فشار بالای ریه هایش می بایست فورا جراحی شود. بدین ترتیب فائزه در روز یکشنبه  17 مهرماه به اتاق عمل رفت و توسط دکتر حکمت تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

و...... دعاهاي مادر فائزه بي پاسخ نماند! فرشته كوچك ما توانست زير يك عمل جراحی كامل و دشوار، دوام بياورد و پس از 8 ساعت بیهوشی بالاخره به شرایط نرمال حیاتی بازگردد. اين كودك پنجشنبه بعداظهر از آی سی یو به بخش منتقل شد و به نقل از تیم پزشکی، شرایط جسمانی اش خوب و رضایتبخش مي باشد.

امكان چنين جراحيهايي، بر پايه زحمات ارزشمند دوستان خوبمان در موسسه زنجيره اميد شكل گرفته است. ما همگي تلاشهاي ارزشمند اين عزيزان را مي ستاييم.

علي رغم آنكه دو پزشك انساندوست، دكتر قاسمي و دكتر حكمت هيچ هزينه اي براي جراحي دريافت ننمودند، اما هزينه تجهيزات جراحي فائزه بالغ بر چهار ميليون و هفتصد هزار تومان شد و از مبلغ برآوردي فراخوان شماره 9 بالاتر رفت. خوشبختانه كسري موجود، به كمك دوستان عزيزمان در موسسه بچه هاي سيب سرخ و  نيز آقاي منصور كشميريان كه از راه دور ما را مورد لطف و محبت قرار دادند، تامين شد.

سپاسگذار لطف بيكران تمامي دوستاني هستيم كه اندك اندك در جمع آوري اين مبلغ به ما ياري رساندند، و اسباب نجات جان اين كودك را فراهم آوردند.

مادر فائزه  از قول دكترش مي گفت، اگر فائزه عمل نمي شد به احتمال زياد تا 10 سالگي بيشتر عمر نمي كرد...

دلآرام و دلشاد باشيد

كميته درمان همدلان كودك

 فائزه پس از عمل جراحي در بيمارستان مدرس تهران