لبخند شادی بر لب دوقلو های بلوچ نشست


گزارش درمان محمدرضا و علیرضا

 

محمدرضا و علیرضا دوقلوهاي اهل زاهدان با يك بيماري مادرزادي به دنيا آمدند. آنان پنج سال تمام به دليل نداشتن مجاري ادرار با مشکل دفع، دست به گریبان بودند و درد و عذاب زيادي را تحمل كردند.

هنگامي كه این دوقلوهاي بلوچ به گروه همدلان کودک معرفی شدند، مشكلات زيادي بر سر راه بود:‌ خاص بودن كيس جراحي، بعد مسافت، هزينه هاي پيش رو ... در اين ميان تنها نوای آرام و دلنشین مادرشان بود که به ما کمک می کرد تا دانه دانه گره های کوچک مشکلات رو از سر راه برداریم و روزنه های امید را برای بهبود وضعيت این دو پسربچه نازنين پیدا کنیم.

این بار فرشته نجات اين بچه ها در دیار یزد پديدار شد. شرايط لازم براي درمان، در اين شهر فراهم شد و ديگر نياز نبود كه بچه ها اين راه دور را تا تهران طي كنند. پس پدر و مادر این دو عزیز راه زاهدان- یزد را بر خود هموار دیدند و اميدوار شدند از اينكه بزودی فرزندان دلبندشان رخت عافیت بر تن کنند.

وقتی عصر دوشنبه بعد از 13 ساعت دشواری راه به مطب دکتر رسیدند، دستور جراحی سریع دکتر، برایشان آنچنان رضایتی به همراه داشت که دیگر به خستگی راه نمی اندیشیدند و ...

... و به لطف حق و دست توانای دکتر سراج الدین وحیدی روز سه شنبه 12 مهر ماه، اين دو كوچولوي درد كشيده در بیمارستان شهید رهنمون یزد تحت عمل جراحی ایجاد مجاری ادرار قرار گرفتند.

روز سه شنبه ظهر وقتی عمل علیرضا تمام شد صدای لرزان مادرش اضطراب و نگرانی را فریاد می زد، زیرا وضعیت قلب کوچک محمدرضا عمل جراحی را پرخطر می کرد. مادر از طرفی با خواندن شعری به آرام کردن علیرضا مشغول بود ولی تمامی وجودش دل آشوب قلب محمدش...

و بالاخره روز شنبه 16 مهرماه ساعت 14 خانواده با خوشحالی و دعای خیر، بیمارستان را ترک گفتند و به شهر خود بازگشتند.

از دكتر وحيدي عزيز كه اين دو عمل دشوار جراحي را به طور رايگان انجام دادند بسيار سپاسگذاريم. همچنين از دوستان خوبمان خانم سولماز اقبالي و آقاي علي صادق پور كه در نهايت مهرباني و مهمان نوازي، براي اسكان اين خانواده در يزد هماهنگي و اقدام نمودند، بسيار متشكريم.

شاد و برقرار باشيد

كميته درمان همدلان كودك