حسین به فردایی روشن چشم دوخته است


گزارش درمان حسین

 

وقتی اولین بار قبل از جراحی در بیمارستان امام رضای مشهد به دیدارش رفتیم، با یک نوجوان تیزهوش و نکته سنج روبرو شدیم. او با وجود تغییر چهره اش به دلیل شیمی درمانی، و علیرغم درد و رنج فراوان حاصل بیماریش، بسیار خوش رو و خوش برخورد بود و با روحیه خوبی که داشت براحتی توانستیم با او ارتباط برقرار کنیم. وقتی از فعالیتهای بنیاد و کودکانی که به شکلهای مختلف درمان شدند و یا به مدرسه رفتند با او صحبت می کردیم، با دقت زیاد به همه حرفها گوش داد... و در آخر مکالمه، خیلی جدی و مطمئن گفت: «من در آینده حتما به گروه شما ملحق می شم!»

حسین نوجواني 16 ساله اهل شهرستان درگز در استان خراسان است كه از بيماري سرطان استخوان رنج مي برد. او در مهرماه سال جاری پس از انجام آزمایشات مختلف، از بیماریش آگاه شد و از آن هنگام تا کنون 4 دوره در بيمارستان امام رضاي مشهد بستري شده و این بار نيز برای پنجمین دوره متوالی، در همان بيمارستان بستری گردید.

حسین دانش آموز سال سوم رشته تجربی و محصلی بسیار کوشا و  مستعد است. او در شهر خودشان در مدرسه نمونه مردمی درس می خواند و معدلش همیشه بالای 19 بوده است. حسین تصمیم دارد در کنکور رشته پزشکی شرکت کند و یک دکتر شود. متاسفانه امسال او به دلیل مراجعات متعدد به مشهد، نتوانسته بطور مرتب در کلاسهای درسش حاضر شود و امتحانات این ترم خود را نیز از دست داده؛  اما مصمم است عقب ماندگی خود را به نحوی جبران نماید.

 پدر حسين راننده اداره برق شهرستان درگز است و از اين طريق مخارج 5 فرزندش را تامين مي نماید؛ اما هزینه های سنگين درمان این نوع بیماری (شیمی درمانی و ...) از حد توان او و خانواده اش فراتر است. از سوی دیگر، با توجه به حاد شدن شرایط بیماری حسین و خطر قطع پای او، ضرورت انجام یک عمل جراحی فوری از سوی تیم پزشکی تشخیص داده شد. این پروسه جراحی نیازمند تجهیزاتی به نام «پروتز ترمورال» برای قراردادن در استخوان پای حسین است که قیمت آن حدود 17 میلیون تومان می باشد.

 

بدین ترتیب، بنیاد همدلان کودک در جهت سرعت بخشیدن به انجام این جراحی فوری، فراخوان شماره 16 را صادر نمود تا با تکیه بر کمک همیاران همیشگی خود، بخشی از هزینه سنگین تجهیزات این عمل را تامین نماید. خوشبختانه با تعهد پرداخت سه میلیون تومان از سوی بنیاد همدلان کودک، تجهیزات مورد نیاز تهیه و انجام عمل جراحی میسر گردید.

حسین در روز پنجشنبه بیستم بهمن ماه در بیماستان امام رضای مشهد به دست توانای دکتر قره داغی جراحی گردید و در طول 5 ساعت عمل جراحی، در پای راست او پروتز کار گذاشته شد. خوشبختانه عمل جراحی او موفقیت آمیز  و مورد رضایت کادر پزشکی بوده است.

و ما چون همیشه، قدردان یاران صمیمی و باوفایی هستیم که همواره به فراخوان ما لبیک می گویند و دلسوزانه به یاری کودکان می شتابند. همچنین از تلاشهای مسئولانه موسسه نیکان که با معرفی یک عزیز نیکوکار، در تامین باقیمانده هزینه  تجهیزات با ما همراه شدند، ممنون و متشکریم. و در آخر، از تلاشهای بخش مددکاری بیمارستان امام رضا و همچنین لطف سرشار دکتر قره داغی عزیز که این جراحی را بطور رایگان انجام دادند، بسیار سپاسگزاریم.

پس از پایان ملاقات در بیمارستان، هنگام خداحافظی به حسین گفتیم: «یادت باشه چه قولی به ما دادی!... می دونی که گروه همدلان کودک خیلی به «دکتر» نیاز داره... ما منتظرت می مونیم!»

 

به اميد سلامتی کامل حسین

كميته درمان همدلان كودك

عکس حسین در بیمارستان امام رضای مشهد