قلب كوچك ميثم جان تازه اي گرفت


گزارش درمان میثم

تحمل درد و رنج یک کودک در هر شرایطی سخت و دشوار است... و بی‌شک عشق مادری می‌تواند مرحمی معجزه وار باشد بر دردهای کودکی... اما چه تلخ است و چه غمبار دیدن کودکی بیمار که حتی از پناه عشق و عاطفه مادری هم محروم است! 

 
میثم پسر بچه بانمک دو سال و نیمه‌ای است اهل رفسنجان، که متاسفانه به دلیل اعتیاد پدر و جدایی والدین، در شیرخوارگاه مادر کرمان نگهداری می‌شود. این پسرک نازنین، با مشکلات حاد قلبی به دنیا آمده است. میثم کوچولو برای انجام جراحی قلب از جانب بهزیستی کرمان به موسسه زنجیره امید معرفی شد و جهت تامین هزینه جراحی، تحت حمایت بنیاد همدلان کودک قرار گرفت. 
 
قلب کوچک میثم، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه در بیمارستان رجایی تهران توسط دکتر اعرابی جراحی و داخل قلبش شنت کار گذاشته شد. پسر کوچولوی نازنین ما ساعت ۸ صبح به اتاق عمل رفت و بعد از تحمل حدود ۳ ساعت بیهوشی به CCU منتقل شد. خوشبختانه پزشکش از انجام جراحی و وضعیت کودک رضایت کامل داشت. میثم بعد از گذراندن دوره مراقبتهای ویژه، روز جمعه به بخش کودکان بیمارستان منتقل گردید. لازم به ذکر است که مشکلات قلبی میثم هنوز کاملا برطرف نشده و او باید همچنان تحت درمان و مراقبت بسر برد و احتمالا در طی چند ماه آینده به جراحی دیگری نیاز خواهد داشت. 
 
از آنجا که میثم از کودکان شیرخوارگاه و تحت پوشش بهزیستی است، تخفیف ویژه برای هزینه‌های جراحی او لحاظ گردید. هزینه خرید تجهیزات و انجام جراحی میثم کمتر از برآورد اولیه و حدود  ۰۰۰. ۲۰۰. ۱ تومان شد. از آنجا که به لطف شما همراهان و حامیان همیشگی در فراخوان شماره ۱۱ مبلغ ۰۰۰ .۵۰۰. ۲ تومان برای میثم جمع آوری گردید، طبق هماهنگی با حامیان عزیز، این مبلغ اضافه در آینده نزدیک برای جراحی قلب کودک دیگری صرف خواهد شد. 
 
خوشبختانه امروز (۲ آذر) میثم کوچولو، بعد از طی دوره درمان، با لبی خندان از بیمارستان مرخص شد و به همراه مددکار خود به شهرش بازگشت. 
 
مثل همیشه از زحمات تیم زنجیره امید و حمایتهای موسسه خیریه بچه‌های سیب سرخ، ممنون و سپاسگزاریم. همچنین قدردان تمامی دوستان و همراهان صمیمی و مهربانمان هستیم؛ یاران دلسوزی که نه تنها بخشی از هزینه‌های جراحی این کودک را برعهده گرفتند، بلکه از نقاط مختلف دنیا با ما تماس گرفتند و دلنگران و احوالپرس میثم کوچولو بودند. 
 
و ما شاد و خرسندیم از اینکه در صفحه تلخ روزگار، شعر «انسانیت» هنوز جاری است... 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکسهای میثم پس از جراحی در بیمارستان رجایی تهران