جراحي بموقع قلب، كودكي را به زندگی بازگرداند


گزارش درمان مجتبی

حوصله‌اش سر رفته بود! خسته و بی‌طاقت بود از حدود یکماه بستری بودن در بیمارستان... دلش شدیدا برای معلم و همکلاسی‌هایش تنگ شده بود. از او خواستم تا اخم نکند و کمی بخندد. شاید توقع بی‌جایی بود؛ اما طفلک به حرفم گوش داد و تا مدتی که پیشش بودم، تلاش می‌کرد بزور لبخند بزند! 
 
مجتبی کودکی ۸ ساله، کلاس دوم دبستان و اهل شهرستان پاکدشت ورامین است. مادرش می‌گفت بیماریش امسال با تبی شروع شد که بند نمی‌آمد. وقتی به دکتر مراجعه کردو آزمایش‌ها انجام شد، فهمید که فرزندش به یک نوع بیماری روماتولوژی مبتلا گردیده است. متاسفانه این بیماری تا حد زیادی در بدن مجتبی پیشرفت کرده و به قلب و کلیه‌اش نیز آسیب وارد نموده بود. 
 
بدین ترتیب مجتبی بلافاصله در بیمارستان مرکز طبی کودکان بستری و در تاریخ دهم آبانماه قلب کوچکش که آب آورده بود، توسط دکتر کیانی جراحی شد. خوشبختانه مشکل قلبی مجتبی با این عمل جراحی مرتفع گردید. وی پس از آن، ۱۳ روز در بخش CICU بیمارستان تحت مراقبتهای ویژه بود و سپس برای ادامه درمان به بخش روماتولوژی بیمارستان طبی کودکان منتقل گردید. خوشبختانه در طی دو هفته اخیر، با مصرف بموقع آنتی بیوتیک‌های قوی تحت نظر دکتر مرادنژاد، وضعیت او رو به بهبود گذارده، و امید می‌رود این کودک به زودی مرخص شده و به خانه و مدرسه بازگردد. 
 
از آنجاکه پدر مجتبی یک کارگر پرس کار است که به زحمت از عهده مخارج خانواده ۷ نفره و همچنین اجاره خانه کوچک خود بر می‌آید، بنابراین این خانواده برای درمان کودک خود تحت پوش موسسه زنجیره امید قرار گرفتند. 
 
بنیاد همدلان کودک در فراخوان شماره ۲ خود، مبلغ ۵ .۱ میلیون تومان هزینه لازم برای جراحی قلب کودکی به نام «هستی» را جمع آوری نموده بود، از آنجاکه این کودک با حمایت بیمارستانی در شهر یزد، جراحی گردید، لذا هزینه گردآوری شده برای هستی با رضایت حامیان بنیاد، برای جراحی قلب مجتبی صرف گردید. لازم به ذکر است که به غیر از هزینه‌های جراحی قلب، هزینه داروهای خاص وی نیز تاکنون بالغ بر ۷۰۰ هزار تومان شده است. 
 
در انتها از دوستان دلسوزمان در موسسه زنجیره امید ممنون و متشکریم. همچنین از یاران همدل و صمیمی که با قلب پرمحبتشان در تامین هزینه جراحی مجتبی کوچولو همراهی کردند و خانواده‌اش را پشتیبانی نمودند، بی‌‌‌نهایت سپاسگزاریم. 
 
چون کوه پایدار و سربلند باشید... 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
مجتبی بعد از عمل جراحی در بیمارستان مرکز طبی کودکان