جواد با نفسي تازه به دنياي كودكي بازگشت


گزارش درمان جواد

 

وقتی دوستان ما برای عیادت و تهیه گزارش به دیدن این پسرک نازنین رفتند، به هرنحو مانع از گرفتن عکس می‌شد؛ پتو را روی سرش می‌کشید... رویش را بر می‌گرداند... گریه می‌کرد... حتما می‌خواست به ما بفهماند که تا چه حد از درد بیماریش خسته و بی‌تاب است... چه می‌توان گفت؟ او فقط ۴ سال دارد! 
 
آری! جواد کوچولوی ۴ ساله ما به دلیل بیماری قلبیش، با نفس تنگی دست به گریبان بوده و هرگونه بازی کودکانه یا تحرک بالا او را با مشکل تنفسی و کبودی مواجه می‌ساخت. این کودک به همراه دو خواهر و پدر و مادرش در یک منزل قدیمی و فرسوده در رفسنجان زندگی می‌کنند. پدر او کارگر ساده‌ای است و این خانواده به دلیل فقر اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستند. 
 
وقتی جواد کوچولو از جانب تیم زنجیره امید به بنیاد همدلان معرفی شد، متوجه شدیم تاکنون به چندین پزشک مراجعه نموده که طبق نظر آنان نیاز به عمل جراحی فوری بوده است؛ با این وجود، خانواده‌اش به هیچ وجه توان مالی انجام عمل جراحی را نداشته‌اند. بدین ترتیب، بنیاد همدلان کودک بنابر رسالت خود، این کودک معصوم را تحت پوشش قرار داد تا با کمک همیاران صمیمی خود، بخشی از هزینه جراحی وی را تامین نماید. 
 
از آنجا که به لطف همراهان و یاران همیشگی ما، پیش از این، برای عمل جراحی قلب میثم (معرفی شده در فراخوان همیاری درمان شماره ۱۱) مبلغی حدود یک میلیون تومان بیشتر از هزینه موردنیاز جمع آوری شده بود، لذا کمیته درمان بنیاد همدلان پیرو هماهنگی با حامیان عزیز، این مبلغ را برای جراحی جواد کوچولو در نظر گرفت و تیم زنجیره امید مراحل بستری و درمان وی را آغاز نمود. 
 
قلب کوچک جواد، روز یکشنبه ۲۰ آذر ماه در بیمارستان مرکز طبی کودکان توسط دکتر نوابی جراحی شد. خوشبختانه دکتر از انجام عمل جراحی و وضعیت کودک رضایت کامل داشت و جواد بعد از گذراندن دوره نقاحت در CCU، روز دوشنبه به بخش کودکان منتقل شد. در کمال مسرت، مطلع شدیم که بعد از این جراحی، مشکل تنگی نفس جواد نازنین برطرف شده و خوشبختانه عمل جراحی دیگری لازم ندارد. 
 
امروز (۲۷ آذر) که این گزارش را می‌نویسیم، در دل‌هایمان جشنی برپاست! جواد کوچولو بعد از طی دوره استراحت، با لبی خندان از بیمارستان مرخص شد و به همراه خانواده خود به شهرش بازگشت. حالا دیگر او می‌تواند مانند بقیه همسالان خود براحتی بدود و بالا و پایین بپرد... می‌تواند بازی کند... می‌تواند «کودکی» کند! 
 
چون همیشه قدردان دوستان دلسوزمان در موسسه زنجیره امید هستیم... و خالصانه دست تمامی همراهان و همیاران مهربانمان را به گرمی می‌فشاریم... امید که خانه دلتان همواره روشن باشد. 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکس جواد بعد از جراحی در بیمارستان مرکز طبی کودکان