شب يلداي ما «سحر» شد!


گزارش درمان سحر

 

سحر، دخترک ظریف و کوچولوی دو ساله‌ای است که اواخر آبان ماه به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. پدر او کفاشی است که در محله یکی از دوستان ما کار می‌کند. چند وقتی بود چهره درهم و مغموم او برای اهالی محل سوال برانگیز شده بود. وقتی دوست ما علت را جویا شد، پدر دل شکسته، از سحرش گفت: «دکتر‌ها می‌گویند حتما باید جراحی شود وگرنه مثل خواهر سه ساله‌اش که پارسال فوت کرد، او هم دوام نخواهد آورد...». 
 
او نگران حال دخترک بیمار و همسر افسرده‌اش بود و در این فکر که چگونه از پس این هزینه سنگین برآید؟... چگونه دل مادر داغدیده را آرام کند؟... 
 
اینچنین بود که «سحر» در سر راه ما قرار گرفت! بنیاد همدلان کودک در پی تشخیص فوریت جراحی، هزینه‌های مالی درمان وی را تقبل نمود و با همکاری موسسه زنجیره امید، این دخترک معصوم در تاریخ ۲۷ آذرماه در بیمارستان مدرس تهران بستری شد. بطور همزمان، کمیته درمان همدلان کودک برای تامین هزینه‌های جراحی سحر فراخوان شماره ۱۴ را منتشر نمود و یاران همچون همیشه در این راه همراهیمان کردند. 
 
با تلاشهای تیم زنجیره امید، بلافاصله آزمایشات لازم انجام و تجهیزات ضروری تهیه شد. سرانجام در آخرین روز پاییز مصادف با شب یلدا، قلب کوچک سحر جراحی شد. این کودک در ساعت ۹ صبح چهارشنبه سی‌ام آذرماه به اتاق عمل رفت و پس از تحمل حدود ۴ ساعت بیهوشی به ICU منتقل شد. 
 
با وجود سن کم سحر، خوشبختانه پرستاران و پزشک جراح وی، دکتر حکمت، از وضعیت جسمانی او پس از عمل راضی و خوشنود بودند و بدین ترتیب، سحر بعد از طی دوره ۲ روزه مراقبتهای ویژه، روز شنبه به بخش کودکان منتقل شد. 
 
پدر سحر، در طول این چند روزه مرتبا با ما در ارتباط بود و ما را از تک تک مراحل درمانی وی مطلع می‌ساخت. هربار که با او تماس می‌گرفتیم بیشتر از آنکه جوابگوی سوالاتمان باشد، به فکر تشکر و قدردانی بود.... می‌گفت هر روز وقت نماز از ته دل برای تمام کسانیکه بچه‌ام را نجات دادند دعا می‌کنم... و هربار که این حرف‌ها را به زبان می‌آورد بغض راه گلویش را می‌بست و به گریه می‌افتاد! 
 
یاران همدل و مهربان؛ اکنون شاد باشید... 
 
شاد و خرسند از اینکه به لطف پروردگار و به همت دستهای سبز شما، سحر به زندگی بازگشت و غم و اندوهی کهنه از دل پدر و مادرش رخت بر بست... 
 
و شاد... از اینکه شب سرد و سیاه و طولانی به روشنایی «سحر» ختم شد! 
 
کمیته درمان همدلان کودک