رضا با قلبي پراميد به زندگي بازگشت


گزارش درمان رضا

 

ضا، نوجوان ۱۵ ساله کرمانی، از بدو تولد با مشکل حاد قلبی دست و پنجه نرم کرده است. او و خواهر دو قلویش در خانه‌ای استیجاری در رفسنجان زندگی می‌کنند. خوشبختانه خواهرش بیماری خاصی ندارد و سالم است اما رضا، از‌‌ همان کودکی با حفره‌ای در قلب به دنیا آمده که گا‌ها انجام فعالیت‌های روزمره را برای وی ناممکن ساخته است. 
 
قلب رضا تاکنون ۳ بار در فواصل زمانی مختلف (۴ ماهگی، ۲ سالگی و ۷ سالگی) مورد جراحی باز قرار گرفته و ۳ بار هم آنژیو شده است. هزینه تهیه تجهیزات لازم برای جراحی مجدد رضا، حدود ۷ میلیون تومان برآورده شده بود و خانواده‌اش دیگر از تامین این مخارج عاجز و از درمان فرزندشان مایوس شده بودند. چرا که شغل پدر رضا نصابی پرده است که درآمد چندانی را عاید او نمی‌کند و از طرفی چندماهی می‌شود که او هم سکته قلبی کرده و بخاطر بیماریش خانه نشین شده است. 
 
رضا در این وضعیت بحرانی از سوی موسسه زنجیره امید به ما معرفی شد و بنیاد همدلان کودک مبلغ ۳ میلیون از مجموع هزینه جراحی او را تقبل نمود. اما این بار هم به لطف خدا، همیاری دوستان از حد تصور ما فرا‌تر رفت و در زمانی کوتاه، در پاسخ به فراخوان شماره ۱۳، مبلغی حدود ۰۰۰ . ۵۰۰. ۵ تومان برای جراحی رضا جمع آوری شد. 
 
بدین ترتیب تجهیزات لازم برای جراحی قلب وی خریداری گردید و با هماهنگیهای موثر انجام شده توسط موسسه زنجیره امید، رضا بلافاصله در ۲۳ آذرماه در بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری گردید. اما به دلیل سرماخوردگی و عفونت ریه، بنابر نظر پزشک متخصص جراحی به دو هفته بعد موکول شد. 
 
بدین ترتیب رضا دو هفته بعد، بار دیگر از شهر خود عازم تهران شد و در روز چهارشنبه ۷ دیماه در‌‌ همان بیمارستان بستری و برای عمل آماده شد. سرانجام روز پنجشنبه قلب رضا توسط دکتر قاسمی مورد جراحی قرار گرفت و او بعد از ۳ ساعت بیهوشی به بخش قلب منتقل شد. طی این جراحی، در یکی از رگهای رضا فنر کار گذاشته شد و قرار شد تا ۲ ماه آینده مجددا جراحی دیگری بر روی وی انجام پذیرد. 
 
به گفته مادرش، در چند روز اول بعد از جراحی، رضا گاهی درد و سوزشی در قفسه سینه‌اش احساس می‌کرد، اما خوشبختانه هم اکنون، وضعیت عمومی وی بسیار مساعد است و او می‌تواند به شهر خود بازگردد و درس و مدرسه را ادامه دهد. 
 
دوستان صمیمی و پرمحبت؛ 
 
از همگی شما عزیزان که در تامین هزینه جراحی رضا مشارکت نمودید و مرحمی بر دلنگرانی‌های مادر رنجدیده‌اش بودید، بی‌‌‌نهایت سپاسگزاریم. 
 
همچنین قدردان زحمات بیدریغ تیم موسسه زنجیره امید، همیاری صمیمانه شرکت محترم فاراب، و نیز همراهی دوستان خوبمان در موسسه بچه‌های سیب سرخ هستیم... دوستانی که چون همیشه یاور و پشتیبان ما بودند و در این راه تن‌هایمان نگذاشتند. 
 
امید آنکه، شعله‌های انسانیت هیچگاه رنگ خاموشی نگیرد... 
کمیته درمان همدلان کودک