تعداد 30 كودك مشتاق به مدرسه راه يافتند


گزارش تحصیل - تعداد 30 كودك مشتاق به مدرسه راه يافتند

برخي از ما شايد هر صبح كودكانمان را به سختي از خواب بيدار مي كنيم و آنان را با تشويق و ناز و نوازش راهي مدرسه مي كنيم... اما آيا مي دانيد در همين نزديكي، در شهر ما، چه بسيارند بچه هايي كه درس و مشق و كيف و كتاب برايشان تنها يك رويا است؟! بچه هايي كه وقتي از «مدرسه» با آنها حرف مي زني، پاسخت يك «آه» است و يك نگاه پرحسرت...

آري! بسياري از كودكان مهاجر به دليل نداشتن كارت اقامت و يا مشكلات ديگر، از حضور در مدارس دولتي محرومند. ثبت نام در مدارس خودگردان نيز به دليل دريافت شهريه ماهيانه، براي بسياري از اين بچه ها امكانپذير نيست.

بدين ترتيب، كميته تحصيل همدلان كودك در ادامه طرح ثبت نام كودكان مهاجر در مدارس دولتي از طريق اعلام فراخوان براي تامين شهريه 60 دانش آموز، با جديت فراوان طرح ديگري را در دستور كار خود قرار داد و سرانجام توانست در آذرماه 1390، تعداد 30 کودک بازمانده از تحصيل و مشتاق درس خواندن را به چرخه آموزشي متصل نمايد. اين كودكان به صورت كاملا رايگان در مدرسه سید احمد خمینی واقع در منطقه شور آباد تهران ثبت نام شدند و هم اكنون در پايه هاي مختلف دبستان، مشغول به تحصيل مي باشند.

از آنجاكه محل زندگی این کودکان در منطقه پاسگاه نعمت آباد و عبدل آباد واقع است، با توجه به بعد مسافت تا محل مدرسه، گروه همدلان کودک كوشيد تا از طريق جلب اسپانسر، براي اين دانش آموزان سرویس ایاب و ذهاب رايگان فراهم نماید. بدين ترتيب هر روز صبح كودكان با حضور در محل حرکت سرویسها شادمانه آماده حرکت به سوي مدرسه خود مي باشند.

طرح مذكور با کمک و مساعدت موسسه تلاشگر «حامی» و مديريت محترم آن، سركار خانم اشرفي اجرايي گرديد. اين موسسه، پيش از اين، براي حمايت از كودكان كار و كودكان مهاجر پناهنده، شيفت دوم يك مدرسه دولتي در منطقه صادق آباد (60 متری شورآباد) را اجاره كرده و امكان تحصيل براي حدود 500  دانش آموز در مقطع ابتدايي و دوره هاي نهضت سواد آموزي را فراهم نموده بود. با همكاري مسئولين محترم اين مركز آموزشي،‌ بويژه سركار خانم قاسم زاده، تعداد  30 دانش آموز جديد پذيرفته و همگي ثبت نام شدند.

از آنجاكه 30 كودك معرفي شده به مدرسه، عمدتا فاقد بنیه مالی جهت خرید لباس فرم مي باشند، بنیاد همدلان کودک با همراهي مسئولین مركز آموزشي اقدام به تهيه روپوش مدرسه برای این عزیزان نمود.  همچنين لازم به ذكر است جهت مرتفع نمودن ضعف تحصیلی و عقب ماندگي درسي تعدادي از این کوکان، کمیته تحصیل همدلان كودك با كمك مدرسان داوطلب در محل جمعیت دفاع، براي اين دانش آموزان كلاسهاي تقويتي برگزار نمود، تا بتوانند همسطح با ساير همكلاسيهاي خود به تحصيل ادامه دهند.

براستي شادماني و شعف اين كودكان وصف ناپذير است. ما قدردان تمامي دوستاني هستيم كه با تلاش و مهرباني خود، شادي و اميد را به اين كودكان هديه كردند. بويژه از خانمها اشرفی و قاسم زاده از موسسه محترم حامي صميمانه سپاسگزاريم. همچنين جهت تامين سرويس مدرسه اين كودكان، از جناب آقای کیانپور از شركت محترم ايران خودرو و آقايان خزاعي و ميناوند بي نهايت ممنون و متشكريم.

به اميد فرداي بهتر براي اين كودكان...

كميته تحصيل همدلان كودك