تعداد 60 كودك و نوجوان راهي مدرسه شدند


گزارش تحصیل

 

 

ديگر حسرت نمي خورم! من هم ديگر مي توانم هر صبح پرشور و پرنشاط، روپوش به تن، كيف به دوش، همراه ديگر بچه هاي محله راه مدرسه را طي كنم... اینک دلم پر از اميد است! اميدوارم به اينكه من هم در گذر زمان خواهم توانست همچون ديگر کودکان اين برز و بوم بیاموزم و آینده ام را به دست خود بسازم.
همدلان پر مهر، خداوند را سپاس می گوییم که توانسته ایم با کمک شما عزيزان، تعداد 60 کودک و نوجوان را از ترك تحصيل برهانیم و با پرداخت شهريه، آنان را در مدارس دولتي ثبت نام نماييم. در جدول زير، آمار ثبت نام این دانش آموزان به تفکیک ارائه گردیده است:

ابتدایی:
28 دانش آموز
14 دختر
14 پسر
شهریه هر دانش آموز از 40 تا 70 هزار تومان پرداخت شده است.
راهنمایی:
19 دانش آموز
13 دختر
6 پسر
شهریه هر دانش آموز 70 و 90 هزار تومان به علاوه یک نفر 40 هزار تومان پرداخت شده است.
دبیرستان:
13 دانش آموز
10 دختر
3 پسر
شهریه هر دانش آموز 70 و 100 هزار تومان پرداخت شده است.
جمع كل:
60 دانش آموز
37 دختر
23 پسر

در طول انجام اين طرح، تعداد مادراني كه براي دريافت كمك مراجعه نمودند، بسيار زياد بود. بنابراين گروه همدلان كودك تنها خانواده هايي را تحت پوشش قرار داد كه با بازديد از محل زندگيشان، از نيازمندي ايشان اطمينان حاصل نموده بود. همچنين براي آنكه امكان كمك به تعداد بيشتري از خانواده هاي نيازمند ميسر گردد، در هر خانواده تنها پرداخت شهريه براي يك كودك تقبل گرديد؛ كه در اين ميان، دختران - بويژه در مقاطع بالاتر - در اولويت قرار گرفتند.
در اين خانواده ها دختران به دليل مشكلات فرهنگي كه مزيد بر مشكلات اقتصادي است، بيشتر از پسران خانواده محكوم به ترك تحصيل مي شوند. متاسفانه بسياري از اين دختران بازمانده از تحصيل، در معرض ازدواجهاي زودهنگام و بعضا نامناسب قرار مي گيرند كه اين امر آينده خود و كودكانشان را به طور جدي تهديد مي نمايد.
اين طرح در منطقه پاسگاه نعمت آباد تهران و در محل آموزشي جمعيت دفاع از كودكان كار و خيابان انجام پذيرفت. بدينوسيله از دوستانمان در اين جمعيت و بويژه از آمنه عسگري نازنين كه با دلسوزي فراوان مسئوليت پرداخت پول و دريافت رسيد از خانواده ها را بر عهده داشت ممنون و متشكريم.
بدون شك، انجام اين طرح بدون حمايتهاي مالي شما ياران پرمحبت ميسر نمي شد. در اينجا بر خود لازم مي بينيم از دوستان خوبمان در موسسه بچه هاي سيب سرخ، از شركت محترم فاراب و همچنين از دكتر سادات عزيز، صميمانه سپاسگزاري نماييم.
دستان پر مهرتان را به نشانه قدرداني، به گرمی می فشاریم.

روزگارتان به کام و مهرتان پردوام
کمیته تحصیل همدلان کودک