نيلوفر رويش انگشتانش را حس مي كند


گزارش درمان نیلوفر

 

ين گل «نيلوفر» زيبا و خوشبو، از زمانی که روييد، تنها ماند!... اين عزيز جان، از آغوش پرمهر پدر و مادر محروم بوده و در شيرخوارگاه شبير تهران نگهداري شده است. نيلوفر 4 ساله، به مرور كه بزرگ مي شد و خود را با بچه هاي همسن و سال خود مقايسه مي كرد، بالاخره فهميد كه دست كوچكش چيزي كم دارد!... او غمگنانه نظاره گر جاي خالي انگشتانش بود.

نيلوفر بطور مادرزادي بدون انگشت به دنيا آمده؛ اما اين تنها مشکلي نيست كه دخترك ما با آن دست و پنجه نرم می کند. او از يك بيمار مغزي خاص نيز رنج مي برد. در سر او تجهيزاتي به نام «شنت» كار گذاشته شده تا به تعادل رشد مغزي او كمك كند.

نيلوفر كوچولو را مددكاران مهربان و دلسوز شبير براي معالجه و جراحي به ما معرفي كردند. بدين ترتيب، او در روز يكشنبه، نهم بهمن ماه، توسط تيم پزشكي موسسه زنجيره اميد به سرپرستي دکتر فيليپ ولنتی در بيمارستان علي اصغر تهران تحت يك عمل جراحي بسيار حساس و پيچيده قرار گرفت. در اين جراحي موفقيت آميز كه ميكرو سرجري نام دارد، انگشتان پای نیلوفر بر دست او پیوند زده شد.

معالجه نيلوفر همچنان ادامه دارد... و شما، ای همیشه همیار کودکان بی پناه، شاد باشيد از اينكه بزودي مي توانيد انگشتان کوچک نیلوفر را در میان دستان خود بفشارید. باشد که یاری ِ پایدار، همدلی ِ استوار و دل سرشار از عشقتان بدرقه راه درمان او باشد.

و ما دلخوشيم و اميدوار... اميد به اينكه نيلوفر ديگر دستانش را پشتش پنهان نكند!... و اميد به اينكه اين نوگل نازنين بزودي مداد در دست گیرد و گل نيلوفري شاداب را در مردابي زيبا نقاشي كند!

كميته درمان همدلان كودك

عكس نيلوفر پس از جراحي در بيمارستان علي اصغر