مصطفی از دردی مزمن رهایی یافت


گزارش درمان مصطفی
خیلی آرام و شمرده با لهجه شیرین سبزواری با ما سخن می‌گفت. با اینکه مدت‌ها با بیماریهای مختلف دست بگریبان بوده و دردهای استخوانی جانکاه، امانش را بریده، ولی براستی صبور و پرتحمل می‌نماید. او که تا کلاس اول دبیرستان درس خوانده، ‌امسال به دلیل فشار بیماری، مدرسه را‌‌ رها کرده و به کار کارگری چسبیده بود؛ اما زمستان امسال دیگر شدت درد او را کاملا مستاصل و نهایتا خانه نشین نمود. 
 
سید مصطفی نوجوانی است ۱۷ ساله که در روستای استیر واقع در ۱۵ کیلومتری شهرستان سبزوار زندگی می‌کند. مادر مصطفی سال‌ها پیش فوت کرده؛ پدرش کارگر کشاورزی است و سرپرستی ۵ فرزندش را در روستا بر عهده دارد. 
 
او مبتلا به بیماری «شکستگی کلاویکول» است که درد بسیار شدیدی در ناحیه شانه و کتف برای او به همراه داشته است. علاوه بر آن، مصطفی با بیماری قلبی نیز دست و پنچه نرم می‌کند و از این نظر نیز تحت درمان است. از آنجا که خانواده وی در مضیقه مالی قرار داشته و از پس مخارج سنگین معالجه مصطفی بر نمی‌آمدند، به همین دلیل، درمان او سال‌ها به تعویق افتاده بود. 
 
مصطفی از طریق یکی از دوستان خوب ما، سرکار خانم ترابی به بنیاد معرفی شد. سپس کمیته درمان همدلان کودک‌ هماهنگیهای لازم جهت رسیدگی به امور درمانی این نوجوان را برعهده گرفت و مقدمات بستری شدن او در بیمارستان امام رضای مشهد را فراهم نمود. پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف، از سوی تیم پزشکی، ضرورت انجام جراحی بر روی وی تشخیص داده شد. این عمل جراحی نیازمند پروتزی با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان بود. بنیاد همدلان کودک توانست با همیاری دوستان پرمحبت، بخشی از هزینه تجهیزات را تامین نماید. 
 
عمل جراحی او در دو مرحله با فاصله زمانی ده روز در بیمارستان امام رضای مشهد و توسط دکتر امیدی کاشانی انجام پذیرفت. نخستین عمل وی در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن و دیگری یکشنبه ۲۳ بهمن ماه صورت گرفت که خوشبختانه کل جراحی با نتیجه‌ای بسیار قابل قبول به ثمر رسید. 
 
بر خود لازم می‌دانیم از تلاشهای دلسوزانه سرکار خانم ترابی و همچنین موسسه خیریه نیکان که یاریگر ما در تامین مخارج جراحی این کودک بودند سپاسگزاری نماییم. 
 
خوشبختانه با این جراحی، امید به آینده در مصطفی شکوفا شد... او به ما قول داده پس از بهبودش حتما به مدرسه بازگردد و درسش را با جدیت دنبال کند. به امید آنکه مصطفای عزیزمان را فارغ از درد و رنج، همواره در اوج ببینیم. 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکسهای مصطفی پس از عمل نخستش در بیمارستان امام رضای مشهد