قلب مهدي با زندگي پيوند خورد


گزارش درمان مهدی
نزدیک سال نو یکباره زندگی به طور عجیبی سرعت می‌گیرد... همه در جنب و جوشی غریب... گویی مسابقه‌ای بزرگ برپاست و خط پایانش، لحظه‌ای به نام تحویل سال! اما در این میدان پر همهمه، چه ناله‌ها که در شلوغی‌های موهوم گم می‌شوند و چه درد‌ها که در کنج تنهایی محو می‌شوند و ناپیدا! 
 
در روزهای شلوغ آخرین ماه سال ۹۰، پسر بچه شیرینی به ما معرفی شد که مدت‌ها با بیماری قلبی خود دست و پنجه نرم می‌کرده است. او پسری است ۷ ساله از دیار همدان که از طرف بهزیستی این استان برای معالجه و درمان معرفی گردید. مادر وی خانه دار است و از مشکل بینایی رنج می‌برد. پدرش به صورت پیمانکاری در اداره آب همدان کار می‌کند و به دلیل درآمد کم، قادر به پرداخت هزینه‌های جراحی قلب مهدی نبوده است. 
 
لازم به ذکر است، در یکی از فراخوان‌های همیاری درمان در ابتدای سال ۹۰، کودکی هفت ساله به نام محمدهادی معرفی و مبلغ موردنیاز برای جراحی وی توسط همیاران صمیمی بنیاد همدلان کودک جمع آوری گردید. سپس با هماهنگی کمیته درمان، محمدهادی به همراه پدرش مطابق با وقت عمل در دیماه سال جاری، از کرمان عازم تهران شد. اما خوشبختانه پزشک معالج او پس از انجام معاینات و آزمایشهای پیش از عمل، تشخیص داد که وی فعلا نیازی به جراحی ندارد و بیماری او با دارو قابل کنترل است. بنابراین ضمن هماهنگی با حامیان عزیز، تصمیم بر آن شد که مبلغ جمع آوری شده طی آن فراخوان، برای درمان کودک نیازمند دیگری صرف شود و بدین ترتیب، مهدی عزیز به جای محمدهادی، معرفی و تحت پوشش قرار گرفت. 
 
با هماهنگی موسسه زنجیره امید، مهدی کوچولو هفته اول اسفند در بیمارستان شهید رجایی تهران تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و خوشبختانه پزشک وی از نتیجه عمل، راضی و خوشنود بود. او بعد از گذراندن دوره نقاحت در تاریخ نهم اسفندماه از بیمارستان مرخص و با لبی خندان بهمراه خانواده راهی شهر خود شد. هزینه جراحی قلب او حدود  ۰۰۰ . ۶۰۰. ۱ تومان می‌باشد که بنیاد همدلان کودک به یاری شما همراهان صمیمی، پرداخت کل مبلغ را تقبل نمود. 
 
آری‌ ای عزیز!... خانواده مهدی، عیدی امسالشان را دریافت کردند... هنگام تحویل سال، مهدی کوچولو سلامت و شاداب در کنار سفره هفت سین خواهد نشست و با قلبی آرام، فارغ از هر درد و رنج به «سال نو» چشم خواهد دوخت... 
 
با آرزوی لبهای پرخنده برای همه کودکان
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
مهدی چند روز پس از جراحی در بیمارستان شهید رجائی تهران