بادبادکهای شادی دوباره به هوا برخاست


گزارش درمان حمیدرضا

 

قلب حمیدرضای چهارساله در بیمارستان امام رضای مشهد جراحی شد و ما بسیار خوشبختیم که می‌توانیم نزد شما یاران مهربان، گواهی بر سلامتی این کودک باشیم. آری؛ شاید این تابستان حمیدرضا بتواند به همراه دیگر بچه‌ها در پشت بام خانه بادبادکهای خود را هوا کند! 
 
حمیدرضا،‌ زاده شهرستان بجنورد از استان خراسان رضوی است. او سومین فرزند خانواده است و یک برادر ۱۰ ساله و یک خواهر ۱۱ ساله دارد. پدرش نگهبان یک شرکت صنعتی است و ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد، اما متاسفانه بخش زیادی از درآمد وی صرف اعتیادش می‌شود. از سوی دیگر، ‌ فقدان مسکن و اجاره نشینی، آنان را با مشکل مالی جدی مواجه ساخته است. 
 
در این میان، متاسفانه درمان حمیدرضا از اولویت خارج شده بود. این پسرک ۴ ساله از سن دو سالگی مشکل قلبی داشته و نداشتن پول کافی معالجه وی را به تعویق انداخته بود. این تاخیر در درمان، منجر به مسدود شدن یکی از رگهای او و نهایتا دشوار‌تر شدن فرایند جراحی شد. 
 
این پسرک نازنین توسط دوستان ما در شهرستان بجنورد به بنیاد همدلان کودک معرفی شد و پس از هماهنگی لازم با بیمارستان امام رضای مشهد، معاینات و آزمایشهای اولیه بر روی وی انجام گرفت. 
 
حمیدرضا یکبار در تاریخ هفتم خردادماه در بیمارستان امام رضا بستری و آنژیو شد و بار دیگر در تاریخ ۲۹ خرداد بستری و فردای آنروز توسط توسط دکتر محمدحسن نظافتی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. 
 
علیرغم ریسک بالای جراحی این بچه، خوشبختانه حمید رضا دوام آورد و این عمل سخت را به سلامت پشت سر گذاشت. نهایتا این کودک، پنجشنبه هشتم تیرماه با تندرستی از بیمارستان ترخیص شد و به آغوش خانواده بازگشت. 
 
هزینه دو نوبت بستری شدن وی در بیمارستان برای آنژیو گرافی و جراحی قلب باز، پس از کسر بیمه مجموعا معادل ۸۰۰ هزار تومان بوده که این مبلغ توسط بنیاد همدلان کودک و از محل کمکهای مردمی پرداخت شد. 
 
دوستان صمیمی؛ بدانید همیاری تک تک شما عزیزان زمینه ساز درمان این نونهالان بوده است. قدر صفای وجودتان را می‌دانیم و برایتان قلبی شاد و پرامید آرزو داریم. 
 
با درود
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکس حمیدرضا پس از جراحی دوم در بیمارستان امام رضای مشهد