آفتاب مهرباني بر قلب «هستي» تابيد!


گزارش درمان هستی

 

به مادرش لبخند می‌زند... بعد از عمل سختی که داشته، تازه کمی جان گرفته است... مادرش از دلنگرانی و بی‌تابی خود برایمان تعریف می‌کند. می‌گوید وقتی به نیت جراحی روانه تهران شدیم، برای انجام عمل مردد بودم... با خود می‌گفتم خدایا آیا می‌شود دوباره با «هستی»‌ام به خرم آباد بازگردم؟! 
 
 «هستی» کمتر از یکسال دارد. او اهل منطقه دره گرم شهرستان خرم آباد، آخرین فرزند خانواده است و دو خواهر بزرگ‌تر هم دارد. متاسفانه این دخترک نازنین با بیماری قلبی به دنیا آمده است. مشکل هستی از نوع بیماریهای حاد شمرده شده و قلب کوچک او مبتلا به دو حفره قلبی و یک دریچه بسته بود. 
 
از سویی، وضعیت مالی خانواده هستی در سطح پایینی قرار دارد. پدرش از مال دنیا یک وانت دارد که با آن امرار معاش می‌کند و ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان عایدش می‌شود. اما با چهار سر عائله و هزینه اجاره خانه، مسلما این درآمد راه به جایی نمی‌برد و تامین هزینه‌های بالای جراحی هستی، مشکل جدی خانواده بوده است. 
 
این کودک نازنین توسط دوستان ما در استان لرستان به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. پس از انجام معاینات و آزمایشهای اولیه، با همکاری موسسه زنجیره امید مقدمات بستری شدن هستی در بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران فراهم گردید. این کودک در تاریخ نهم خرداد ماه در بیمارستان بستری شد. 
 
اما پیش از مراجعه به تهران و در بیمارستان خرم آباد، یک عمل جراحی عمومی بر روی پای هستی انجام شده بود. متاسفانه به دلیل عدم مراقبتهای لازم، پای بچه چرک کرده و عفونت تمام بدن او را فرا گرفته بود. به همین دلیل، هنگامیکه هستی کوچولو مطابق با وقت بیمارستان عازم تهران شد، شرایط جسمانیش برای عمل مناسب نبود و ناچارا دو هفته در مرکز طبی کودکان تحت مراقبت قرار گرفت تا برای جراحی قلب آماده شود. 
 
بالاخره هستی پس از آنژیوگرافی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه توسط دکتر صیادپور تحت عمل قلب باز قرار گرفت. خوشبختانه علیرغم ریسک بالای جراحی، این عمل با موفقیت به پایان رسید و هستی نازنین ده روز بعد، در تاریخ هشتم تیر ماه به سلامت از بیمارستان مرخص و در آغوش مادر، به خرم آباد بازگشت. 
 
هزینه جراحی هستی بر اساس فاکتور بیمارستان، حدود ۳ میلیون و دویست هزار تومان بوده که ششصد هزار تومان آن توسط کمیته امداد و مابقی آن توسط بنیاد همدلان کودک و از محل کمکهای مردمی تامین گردید. 
 
اخیرا وقتی تماس گرفتیم تا حال هستی را جویا شویم، مادرش با شور و حالی خاص می‌گفت، هر وقت لبخند دخترکم را می‌بینم به جان همه کسانی که هستی‌ام... زندگی‌ام را به من بازگرداندند دعا می‌کنم! 
 
یاران مهربان؛ قلب هستی، گرمای عشق شما را لمس کرد... 
 
با سپاسی بی‌پایان
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکس هستی پس از جراحی در بیمارستان مرکز طبی کودکان