روزهاي «ستايش» دوباره آفتابي شد


گزارش درمان ستایش

 

او هفت سال پیش در شهرستان ملایر چشم به دنیا گشود. از‌‌ همان سالهای اول تولد، ناراحتیهای شدید قلبی را تجربه کرد و در کنار آن، با بیماری ریوی دست به گریبان بود. دکتر ماندگار پیش از این، جراحی فوری قلب را برایش تجویز کرده بود. اما متاسفانه فقر شدید مالی و نداشتن پول عمل، ‌ انجام این امر مهم را به تاخیر انداخت. 
 
 «ستایش» نازنین پدرش را در سانحه تصادف رانندگی از دست داده و تنها با مادرش که او نیز از بیماری تنفسی رنج می‌برد و خود او هم درد یتیم بودن را در کودکی تجربه کرده، زندگی می‌کند. مادر و فرزند در زیرزمین منزلی در شهرستان ملایر سکونت دارند و هزینه زندگی آنان به کمک یارانه و مقرری ماهانه کمیته امداد تامین می‌شود. 
 
ستایش از طریق رابط ما در شهرستان ملایر به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. طی هماهنگی با موسسه زنجیره امید، وی در تاریخ ۲۹ تیرماه در مرکز طبی کودکان بستری گردید. ستایش ابتدا در ۳۱ تیر توسط دکتر کیانی آنژیو شد و سپس روز یکشنبه ۸ مرداد توسط دکتر میرزا آقاییان تحت عمل قلب باز قرار گرفت. مشکل فشار بالای ریه ستایش، عمل او را با ریسک بسیار زیادی مواجه می‌ساخت. اما خوشبختانه این امر با موفقیت انجام شد و طی چند ساعت عمل جراحی، حفره بین دو بطن، بسته و بافت اضافی که در قلب موجود بود، برداشته شد. 
 
خوشبختانه ستایش پس از مراقبتهای ویژه و سپری نمودن دوره نقلاهت، در ۱۷ مرداد از بیمارستان ترخیص شد. در حال حاضر، وضعیت عمومی‌اش خوب است ولی هنوز مشکل فشار ریه دارد که با مصرف دارو تحت کنترل می‌باشد. 
 
کل هزینه جراحی ستایش، از صندوق همدلان کودک و از محل کمکهای مردمی تامین شد. 
 
بهبودی این کودک نازنین و بازگشت دوباره‌اش به آغوش مادر، بی‌اختیار همه ما را به «ستایش» واداشت! ستایش خداوندخوبی‌ها و مهربانی‌ها... و ستایش اخلاق و انسانیت! 
 
کمیته درمان همدلان کودک