گل لبخند بر لبهاي محمدمهدي شكفت


گزارش درمان محمدمهدی

 

من می‌دانم... و تو می‌دانی که دنیای ما با خنده‌های یک کودک چگونه زیبا می‌شود... و امروز این کودک، پسرکی است بانمک و شیرین زبان که لحظه‌ای آرام و قرار ندارد! پیش از این، به هنگام بازیهای کودکانه به نفس تنگی می‌افتاد، صدایش از گلو در نمی‌آمد و ناگزیر از تقلا باز می‌ماند! 
 
محمدمهدی چهار سال بیشتر ندارد. او با نارسایی قلبی به دنیا آمده و مدت‌ها از آن رنج برده است. اما فقر و نداری دلیلی بود تا پدر و مادر، ناخواسته چشم بر بیماری او ببندند و غم و غصه ناشی از درد فرزند را در دل تلنبار کنند! 
 
محمدمهدی تک فرزندی است که به همراه پدر و مادرش در خانه‌ای استیجاری واقع در قرچک ورامین، در یک اتاق و فقط با امکانات اولیه، زندگی می‌کنند. پدر خانواده یک کارگر ساده با حقوق ۳۰۰ هزار تومان در ماه است که ۷۰ هزار تومان آن را بابت اجاره بها می‌پردازد. 
 
هنگامیکه محمدمهدی به دلیل سقوط کمد بر روی سرش و پارگی صورت به درمانگاه بیمارستان امام خمینی آورده شد، دکتر وی پس از معاینات اولیه، از مشکل قلبی حاد وی مطلع گردید و فورا او را به پزشک متخصص قلب کودکان، دکتر رادمهر معرفی کرد. ایشان نیز پس از انجام آزمایشات تخصصی اعلام نمود که بیماری این کودک جدی است و باید سریعا بستری و جراحی شود. 
 
خوشبختانه مشکل هزینه جراحی، با کمک همیاران صمیمی بنیاد همدلان کودک برطرف شد و طی فراخوان درمانی شماره ۲۳ مبلغ اولیه موردنیاز تامین گردید. علیرغم اختلالاتی که به دلیل تعطیلات شهریور ماه بوجود آمده بود، با هماهنگی دوستان خوبمان در موسسه زنجیره امید و همکاران زحمتکش بیمارستان امام خمینی، محمدمهدی پس از تعطیلات عید فطر و در تاریخ ۴ شهریور در بخش جراحی بیمارستان بستری شد. 
 
این کودک در روز یکشنبه پنجم شهریورماه توسط دکتر رادمهر تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. این عمل که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید نتیجه بسیار خوبی در پی داشت و خوشبختانه خطر از کنار این پسرک نازنین عبور کرد. 
 
خبر خوش آنکه، محمدمهدی دوره نقاهت را سریعا پشت سر گذاشت و به سلامت از بیمارستان مرخص شد. با جویا شدن احوالش از خانواده مطمئن شدیم، وضعیتش مساعد است و بازیگوشی را دوباره آغاز کرده است. 
 
مادربزرگش دعاکنان از تغییراتی که در همین مدت کوتاه در سلامت نوه‌اش پدیدار شده بود حرف می‌زد و با ذوق و شوقی فراوان، از شیطنت‌ها و بازیهای پر تحرک محمدمهدی برایمان می‌گفت... بازیهایی که پیش از این، برایش ممکن نبود! 
 
دوستان و یاوران صمیمی؛ بی‌شک، این صحنه‌های زیبای انسانی، با حضور پررنگ شماست که شکل می‌گیرد... قدرتان را می‌دانیم و شادی دل‌هایتان را آرزومندیم. 
 
باشد که این گلخندهای کودکانه هرگز پژمرده نشوند... 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکس محمدمهدی هنگام ترخیص از بیمارستان امام خمینی