پاهاي اميرطاها شكل طبيعيش را بازيافت


گزارش درمان امیرطاها

 

این کودک نازنین در پنجمین ماه زندگیش به ما معرفی شد. او مبتلا به یک مشکل ارتوپدی مادرزادی است و با دررفتگی هر دو لگن و دفرمیتی (کجی) یک زانو و دو مچ پا به دنیا آمده است. اندوه شنیدن این درد دوچندان می‌شود وقتی بدانیم که این کودک نازنین از یک خانواده محروم و آسیب پذیر است! 
 
 «امیرطا‌ها» پنجمین فرزند خانواده‌ای اهل کاشمر است. او کنار پدر و مادرش در خانه‌ای استیجاری در شهرستان کاشمر بسر می‌برد. خانه آنان کلنگی و شامل دو اتاق با حداقل امکانات اولیه زندگی است. پدر امیرطا‌ها تنها ۳۸ سال دارد؛ اما به دلیل دیسک شدید کمر قادر به کارکردن نیست. تامین معاش خانواده بر عهده مادر امیرطاهاست که در بیمارستان کار می‌کند و ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارد. 
 
وضعیت وخیم اقتصادی خانواده، آنان را کاملا از معالجه فرزند معلول خود نا‌امید ساخته بود؛ چرا که هزینه‌های بالای جراحی پاهای این کودک بسیار بیش از توان مالی خانواده برآورد می‌شد. 
 
امیرطا‌ها توسط یکی از دوستان ما در شهرستان کاشمر به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. سپس با هماهنگی‌های صورت گرفته، خانواده امیرطا‌ها او را به تهران منتقل کردند تا در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری در کلینیک ارتوپدی دکتر پنجوی بطور دقیق تحت معاینه قرار گیرد. 
 
بنا به تشخیص پزشک معالج، ‌امیرطا‌ها بلافاصله در بیمارستان مرکز طبی کودکان بستری شد و با توجه به پیچیده بودن کیس جراحی، وی توسط دو دکتر متخصص مجرب: دکتر پنجوی و دکتر زرگر تحت عمل جراحی قرار گرفت. این جراحی پیچیده و دشوار شامل ۸ مرحله گچگیری بوده که طی آن امیرطا‌ها در طول مدت ۸ هفته هر شنبه به مرکز طبی آورده می‌شد تا پزشکان هر بار گچ پایش را باز کنند و پس از فرم داد پا، مجددا گچ گرفته شود. 
 
خبر بسیار مسرت بخش آنکه، تا این تاریخ، کل مراحل درمانی پاهای امیرطا‌ها با موفقیت به انجام رسیده و نهایتا هر دو پای وی صاف گردیده است. پس از پایان مراحل گچگیری، برای شکل گرفتن پای بچه، کفش طبی مخصوصی سفارش داده شد که می‌بایست تا مدتی مورد استفاده قرار گیرد. امیر طا‌ها دو عمل دیگر نیز بر روی لگن، در پیش دارد که بزودی انجام خواهد گرفت. 
 
برای مادر امیرطا‌ها، انجام این جراحی‌های پیچیده توسط بهترین پزشکان فوق تخصص ارتوپدی کودکان ایران و آنهم به طور رایگان، رویایی بوده که خوشبختانه برای فرزند دلبندش به واقعیت پیوست! 
 
صمیمانه سپاسگزار تمامی دوستان کوشا و دلسوزمان در موسسه زنجیره امید هستیم که زمینه ساز انجام چنین جراحیهای پیشرفته ارتوپدی برای کودکان محروم این سرزمین می‌باشند. 
 
به امید روزهایی شاد و بدون درد برای همه کودکان... 
 
کمیته درمان همدلان کودک