پرهام جشن تولدش را در خانه گرفت


گزارش درمان پرهام

 

شمهای این پسرک دوساله از یک بیماری طولانی و پر رنج سخن می‌گوید... پرهام کوچولو پس از عمل قلب باز، به دلیل عوارض پس از جراحی و آب آوردن ریه‌هایش به ناچار مدت ۶۱ روز را در بیمارستان سپری کرد. 
 
پرهام در مهرماه سال ۸۹ در شهرستان ماکو متولد شد. او تنها فرزند خانواده است و پدرش با شغل کارگری به سختی گذران امور می‌کند. این پسرک نازنین با بیماری قلبی پا به دنیا گذاشته و پیش از این، یکبار عمل آنژیو و یکبار عمل جراحی قلب باز بر روی وی انجام شده بود؛ اما به تشخیص پزشک مجددا می‌بایست تحت عمل قرار می‌گرفت. 
 
بدین ترتیب، پرهام برای بار دوم در تاریخ ۲۱ مردادماه سال جاری در بیمارستان شهید رجایی تهران توسط دکتر بقایی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و طی این عمل رگهای قلب وی جابجا گردید. عمل او موفقیت آمیز بود اما متاسفانه پرهام مبتلا به یکی از عوارض خطرناک پس از عمل قلب گردید و در ریه‌هایش مایع جمع شد. به همین علت این کودک به ناچار ۲ ماه را در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان، تحت معالجه و درمان بود. 
 
خوشبختانه این کودک از یک خطر جدی رهایی یافت و وضعیت جسمانیش به تدریج رو به بهبودی گذاشت. نهایتا پرهام در مهرماه سال جاری با مجوز پزشک، همراه پدرش از بیمارستان ترخیص شد و به شهر خود به آغوش مادر بازگشت. 
 
این کودک، توسط دوستان خوب ما در موسسه بچه‌های سیب سرخ به کمیته درمان همدلان کودک معرفی شد. کل هزینه جراحی و بستری در بیمارستان قلب شهید رجایی حدود ۵. ۵ میلیون تومان شد. با توجه به بودجه پایین خانواده، مبلغ ۳ میلیون از کل رقم صورتحساب توسط بنیاد همدلان کودک و از محل مشارکتهای مردمی پرداخت گردید. 
 
در مهر امسال، در روز تولد دو سالگی پرهام، جشنی در دل مادرش برپا بود... او عزیز دلبندش را در کنار داشت. 
 
پرهام جان بهارهای زیادی پیش روی توست... امید که هر ساله با بهاران سبز شوی! 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
پرهام قبل از ترخیص در بیمارستان شهید رجایی تهران