مليكا لذت دويدن را حس خواهد كرد


گزارش درمان ملیکا

 

گونه‌های او همچون دیگر کودکان‌زاده کوهستان، سرخ و گلگون است و موهای طلائی‌اش یادآور گندمزارهای آن دیار...... آری؛ این فرشته کوچولو از غرب ایران آمده... با دلی پر از امید... و آرزوی اینکه بتواند به آسانی راه برود. 
 
ملیکا در فروردین سال ۸۸ به دنیا آمده و همراه والدین، مادربزرگ و خواهر دیگر خود ملینا که از او یک سال و نیم کوچک‌تر است، در روستای کولسه سفلی از توابع شهرستان سردشت در آذربایجان غربی زندگی می‌کند. ملیکا با مشکلات متعدد جسمانی به دنیا آمده است. علاوه بر ناراحتی در ناحیه پا و لگن، او از ناشنوایی حاد نیز رنج می‌برد. 
 
پدر او که از هموطنان شریف کردزبان ماست، کشاورزی ساده است و به صورت فصلی بر روی زمینهای زراعی کار می‌کند. منزل مسکونی آنان دارای بافتی قدیمی و ساخته شده از سنگ و گل و چوب است. این خانه روستایی دارای دو اتاق و فاقد آب لوله کشی و خط تلفن می‌باشد. 
 
علیرغم درد و رنج ملیکا، درآمد بسیار محدود خانواده مانع از آن شده بود تا برای درمان او اقدامی صورت گیرد. به همین دلیل این کودک تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی قرار گرفت و در بهمن ماه ۹۰ از سوی این سازمان به موسسه زنجیره امید معرفی شد تا تحت معالجات ارتوپدی قرار گیرد. 
 
بنیاد همدلان کودک با تکیه بر کمک اعضای صمیمی خود، تامین هزینه جراحی ملیکا را بر عهده گرفت. بدین ترتیب، ملیکا پس از بستری شدن در بیمارستان مرکز طبی کودکان، در تاریخ سوم مهرماه سال جاری توسط جراح چیره دست و دلسوز کودکان، دکتر پنجوی از ناحیه لگن تحت عمل جراحی قرار گرفت. 
 
خوشبختانه در پی موفقیت این عمل، ملیکا پس از پنج روز اجازه ترخیص از بیمارستان یافت و در تاریخ هشتم مهرماه به شهر و دیار خود بازگشت. 
 
ملیکای نازنین با کمک این جراحی، توان دویدن و جست و خیز کردن را خواهد یافت... در این اتفاق خجسته، سپاسگزار دوستان تلاشگر و دلسوزمان در موسسه زنجیره امید هستیم و دستان پر مهر دکتر پنجوی عزیز را به گرمی می‌فشاریم. همچنین قدردان حامی مهربانی هستیم که با تقبل هزینه مالی این عمل، امکان درمان پای ملیکا را می‌سر ساخت. 
 
کاش می‌شد دیگر هیچ کودکی را نشسته بر صندلی چرخ دار نبینیم! 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکس ملیکا پس از عمل جراحی در بیمارستان مرکز طبی کودکان