مرضيه طراوت زندگي را لمس كرد


گزارش درمان مرضیه

 

این گل لطیف و زیبا مرضیه نام دارد... چهره شیرین و دوست داشتنیش عجیب بر دل می‌نشیند. دست سرنوشت او را دور از دامان پدر و مادر قرارداده و هم اکنون مددکاران دلسوز شیرخوارگاه شبیر، همدم تنهایی او هستند. 
 
مرضیه تابستان سه سال پیش پا به این دنیا گذاشت... دنیایی که برایش چندان شیرین و گوارا نبود! متارکه والدین برای این کودک نازنین سرنوشتی متفاوت رقم زد. پدر مرضیه پس از جدایی از همسر به اتفاق فرزندش از خلخال به تهران مهاجرت و نزد بستگان خود در کرج سکونت نمود. آنان پس از مدتی مراقبت از مرضیه دیگر حاضر به نگهداری از او نشدند و پدر مرضیه هم به علت شاغل بودن و نداشتن محل سکونت دائمی قادر به نگهداری از مرضیه نبود. مادر کودک نیز در شهرستان خلخال نزد خانواده‌اش زندگی می‌کند و از قبول سرپرستی مرضیه امتناع ورزیده است. بدین ترتیب این کودک در مهرماه ۹۰ طی حکم اداره سرپرستی، در شیرخوارگاه شبیر تهران پذیرش شد. پدر مرضیه قصد دارد پس از بهبود شرایط زندگیش، فرزندش را نزد خود بازگرداند. 
 
قبل از ورود به مرکز شبیر، در یک تصادف رانندگی پای چپ مرضیه کوچولو دچار آسیب دیدگی شده بود. بر اثر این سانحه، پوست بالای مچ پایش جراحت زیادی دیده و جلوه‌ای از سوختگی شدید بر روی پوستش ظاهر شده بود. 
 
این کودک از طرف دوستان خوب ما در موسسه بچه‌های سیب سرخ برای درمان به ما معرفی شد. با هماهنگیهای به عمل آمده مرضیه در تاریخ ۱۹ مهرماه در کلینیک ترمیمی موسسه زنجیره امید شرکت کرد و برایش وقت عمل فوری تعیین شد. او پس از بستری شدن در بیمارستان علی اصغر در تاریخ ۲۲ مهر توسط جراح برجسته بین المللی و پزشک داوطلب زنجیره امید «پرفسور برنارد پاوی» تحت عمل جراحی ترمیمی پا قرار گرفت. 
 
خوشبختانه این جراحی رضایتبخش بود و مرضیه یک روز پس از جراحی با تقبل هزینه توسط بنیاد همدلان کودک، از بیمارستان ترخیص گردید. 
 
به امید فردایی شاد و پر طراوت برای او... 
 
کمیته درمان همدلان کودک