نفس كشيدن براي علي كوچولو آسان شد


گزارش درمان علی

 

بر این پسرک سه ساله چه گذشته است؟... وقتی از راه پله‌های خانه‌شان بالا می‌رفت به شدت به نفس تنگی می‌افتاد... اغلب بی‌حال بود و مدام به مادرش شکایت می‌کرد که قفسه سینه‌اش می‌سوزد! 
 
علی کوچولو با یک بیماری قلبی جدی متولد شده و تا به حال زنده ماندنش به معجزه شبیه بوده است. او در آذر ماه سال ۸۸ در خمینی شهر اصفهان به دنیا آمده و دارای دو برادر بزرگ‌تر ۱۰ و ۱۵ ساله است. مادر علی خانه دار و پدرش که راننده است به دلیل بدهکاری، از پیش از عید امسال متواری بوده است. 
 
علی به همراه مادر و دو برادرش در خانه‌ای کلنگی و نیمه خراب در خمینی شهر زندگی می‌کنند. این خانه استیجاری تنها دو اتاق دارد و فاقد امکانات بهداشتی است؛ اما برای آن می‌بایست ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت کنند. به علت نبود پدر، خانواده فشار مالی زیادی را تحمل می‌کند. مادر نیز به علت مسئولیت نگهداری از فرزندان و همچنین بیماری علی امکان کار کردن برایش میسر نبوده است. زندگی آنان به سختی و با مقرری کمیته امداد به مبلغ ۳۵ هزار تومان در ماه و همچنین کمکهای مقطعی خانواده مادری تامین می‌شود. 
 
مادر علی از پرداخت هزینه‌های درمان او به کلی عاجز بوده؛ اما پس از آشنایی با زنجیره امید و با هماهنگی دوستان این موسسه، فرزندش توسط جراح فوق تخصص قلب کودکان، دکتر مجتهد‌زاده تحت معاینه قرار گرفت. ایشان وضعیت علی را بسیار نامساعد تشخیص داد و به دلیل درصد بالای تنگی رگ‌ها، دستور بستری فوری برای آنژیوپلاستی را صادر نمود. 
 
بنیاد همدلان کودک با اتکا به همیاری حامیان صمیمی خود، ‌ هزینه بالون موردنیاز برای این عمل را تقبل نمود و بدین ترتیب علی بلافاصله در بیمارستان مرکز طبی کودکان بستری گردید. در پی فراخوان همیاری درمان شماره ۲۴ و با همت جمعی یاوران دلپاک و وفادار، مبلغ ۳ میلیون تومان درخواستی در عرض یکهفته گردآوری شد. 
 
خوشبختانه با کمک دکتر فیاض‌پور عمل بالون زدن رگ‌ها با موفقیت انجام گرفت و علی کوچولوی نازنین ما به شرایط نرمال بازگشت. با تجویز پزشک معالج، علی سه روز بعد از عمل ترخیص و به همراه مادرش به شهرشان بازگشت. عکس پیش رو، ‌ علی را بعد از عمل در بخش قلب بیمارستان طیی کودکان نشان می‌دهد. 
 
به تازگی وقتی برای احوالپرسی از علی با مادر او تماس گرفتیم می‌گفت وضعیتش با زمان قبل از عمل، قابل مقایسه نیست. می‌گفت آن علی کوچولوی بی‌رمق، الان سرحال شده و دیگر از درد قفسه سینه و سوزش قلبش نمی‌نالد... و این خبر دلمان را از شادی پر کرد! 
 
ممنون یک یک شما همیاران هستیم... برای اینکه در این اتفاق خوب سهیم بودید... برای اینکه در این راه تن‌هایمان نگذاشتید. 
 
پایدار باشید... 
 
کمیته درمان همدلان کودک