خنده هاي كودكانه هنوز ادامه دارد!


گزارش درمان امیرمهدی

پدرام                                            اميرمهدي

 

براي جراحي قلب «پدرام» كودكي 15 ماهه اهل ديار خوزستان، فراخواني در تاريخ 90.7.28 در سايت بنياد همدلان كودك منتشر شد.

به همت همراهان هميشگي اين بنياد، حدود دو ميليون تومان هزينه موردنياز براي جراحي وي تامين شد و اين عزيز دلبندمان در چهارم آبانماه در بيمارستان شهيد رجايي تهران توسط يكي از مجرب ترين پزشكان متخصص زنجيره اميد، تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت.

اما متاسفانه آنچه از آن گريزي نيست، ريسك بالاي جراحيهاي قلب، خصوصا در سنين كودكي است. بايد بپذيريم عليرغم تمامي كوششهايي كه صرف درمان بچه هاي بيمار قلبي مي شود، بازهم در كمال تاسف، برخي از عزيزان خردسال تاب نمي آورند و در هنگام عمل و يا بر اثر عوارض طبيعي بعد از عمل، جان خود را از دست مي دهند. در كمال تاسف، پدرام كوچولوي نازنين ما هم چهار روز پس از جراحي و بدليل خونريزي داخلي از ميان ما رخت بربست.

كلام ياريمان نمي كند! بواقع تحمل جاي خالي هر كودك برايمان جانكاه است... اما چه مي توان كرد هنگاميكه تقدير حكمفرماست؟! تنها شايد بتوانيم كمي آرام باشيم از اينكه توانستيم با كمك هم شرايط مساوي درمان را براي پدرام عزيزمان فراهم كنيم. كمي آرام باشيم از اينكه به ياري هم مرحمي براي قلب كوچكش آماده ساختيم. و كمي آرام از اينكه رفتنش از درد بي پولي و بي پناهي نبود... و پدر و مادرش با وجود نداري و بي چيزي، شاهد جراحي فرزند دلبندشان با بهترين امكانات موجود بودند...

پس از اين اتفاق غم انگيز، دوستانمان در بنياد همدلان كودك و موسسه زنجيره اميد، والدين پدرام را تنها نگذاشتند و براي انتقال پيكر كوچك وي به شهرشان از هيچ كوششي مذايقه ننمودند و هزينه هاي آن را متقبل شدند. هزينه خريد تجهيزات جراحي پدرام نازنين معادل يك ميليون و يكصد هزار تومان فاكتور گرديد و با توجه به فوت اين كودك، تخفيفات ويژه بيمارستاني مشمول وي شد.

از آنجاكه براي ما دادن خبري چنين تلخ و غمبار، به دوستان همراهمان بسيار سخت و دشوار مي نمود، ما عامدانه اين خبر ناگوار را در سينه نگاه داشتيم تا بتوانيم با اعلام خبر خوشي در كنار آن، اندكي از بار اين غم و اندوه بكاهيم!

در همين فاصله كودك نيازمند ديگري توسط مددكاري بيمارستان شهيد مدرس به ما معرفي شد: «اميرمهدي» كودكي يكساله اهل روستاي علي آباد دمق از شهرستان ملاير. اميرمهدي با سوراخي در قلب به دنيا آمده و تك فرزند خانواده خويش است. عليرغم اورژانس بودن وضعيت اميرمهدي و نياز فوري به جراحي، از آنجاكه پدر كارگرش به هيچ وجه توان مالي پرداخت هزينه جراحي را نداشت، لذا خانواده در انتظار يك حامي مالي براي انجام جراحي قلب فرزندشان به سر مي بردند.

بنياد همدلان كودك پس از اطلاع از اين امر، با باقيمانده پولي كه براي جراحي پدرام جمع شده بود، پرداخت بخشي از هزينه عمل قلب اميرمهدي را متقبل شد و امكان اين عمل جراحي براي اين كودك فراهم گرديد. بدين ترتيب اميرمهدي در تاريخ دهم آبانماه در بيمارستان شهيد مدرس تهران توسط دكتر حكمت جراحي شد و خوشبختانه اين عمل دشوار با موفقيت انجام پذيرفت و حال كودك مساعد مي باشد.

لازم به ذكر است دوستانمان با مراجعه مستقيم به بيمارستان، به عيادت هر دو كودك رفتند و از آن دو گزارش تهيه كردند كه عكسهاي مربوطه در زير قابل مشاهده است.

ما از موسسه بچه هاي سيب سرخ كه در اين مسير همواره همراهمان بودند و مبلغ 600 هزار تومان از كل رقم فراخوان را جمع آوري نمودند، متشكريم. همچنین صميمانه و خالصانه سپاسگزار دوستان پرمهري هستيم كه با حمايتهاي مالي خود، امكان جراحي هر دو كودك را فراهم نمودند.

اميد كه خنده هاي كودكانه را پاياني نباشد ........

كميته درمان همدلان كودك