«حسن» آواز گنجشكها را مي شنود


گزارش درمان حسن

 

برای این پسرک بانمک و بازیگوش درس خواندن در کنار دیگر بچه‌های همسن و سالش آسان نبود. او از سطح شنوایی بسیار پایینی بهره‌مند بود و به تشخیص پزشک اودیولوژیست، ‌ هر دو گوشش به سمعک نیاز داشت. 
 
حسن ۹ سال بیشتر ندارد و متولد شهر بجنورد است. او عضوی از یک خانواده ۵ نفره است که در منزلی کوچک در روستای الله وردیخان در حومه بجنورد زندگی می‌کند. محل سکونت آنان تنها یک اتاق ۲۰ متری بدون آشپزخانه و حمام، با طویله‌ای ۴۰ متری در کنارش می‌باشد؛ ‌اما همین فضا با بهای ۵۰۰ هزار تومان ودیعه و ۷۰ هزار تومان کرایه ماهیانه، ‌ اجاره شده است. همانطور که در عکسهای پیوست مشهود است، خانواده در این مکان از حداقل امکانات زندگی برخوردار می‌باشند. 
 
متاسفانه پدر خانواده معتاد است. او کارگر روز مزد و اغلب اوقات بیکار است. به غیر از حسن، وی دو فرزند دیگر هم دارد که هر دو بیمار و تحت پوشش بهزیستی هستند. یکی از فرزندان ۱۷ سال سن دارد و از ناحیه مچ پا معلول جسمی حرکتی است که در کودکی چند بار عمل شده و هم اکنون نیز به جراحی نیازمند است. 
 
سمعکهایی که پیش از این، توسط سازمان بهزیستی برای حسن تهیه شده بود، خراب و ضعیف گردیده و بنا به تشخیص پزشک متخصص دیگر پاسخگوی نیاز بیمار نبوده‌اند. خانواده حسن آنقدر مشکلات متعدد دارد که دیگر تهیه سمعک برای فرزندشان اساسا کاری غیر ضروری است! 
 
این کودک توسط نماینده ما در بجنورد به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. با هماهنگی کمیته درمان، حسن برای انجام معاینات و دریافت سمعک از شهر خود عازم تهران گردید. بنیاد همدلان در راستای کمک به درمان کودکان محروم، خوشبختانه از حمایت شرکت زیمنس بهره‌مند گردیده است. این شرکت که عرضه کننده سمعکهای با کیفیت بالا در ایران است، سخاوتمندانه برای کودکان نیازمند، تخفیف ویژه قائل می‌شود. هزینه دریافت یک جفت سمعک زیمنس برای حسن، ‌پس از تخفیف معادل ۱۶ میلیون ریال بوده که این مبلغ با حمایت دوستان خوب ما در صندوق ستایش زندگی پرداخت گردید و ما از لطف و محبتشان نسبت به این کودک بسیار سپاسگزاریم. 
 
و ما اکنون شادیم چرا که می‌دانیم این پسرک دلبند ما دیگر می‌تواند به نغمه خوش پرندگان گوش بسپارد... 
 
 
کمیته درمان همدلان کودک