قلب ابوالفضل با يك جراحي دشوار ترميم شد


گزارش درمان ابوالفضل

 

خسته است... خسته از یک نبرد نفسگیر! از یک جراحی سخت و دشوار. اما سرانجام این مبارز کوچک، پیروزمندانه چشم گشود... او بار دیگر از دریچه چشمان درشت و زیبایش به زندگی سلام کرد! 
 
ابوالفضل نازنین ۴ سال بیشتر ندارد. هنگام تولد تنها یک کیلو وزن داشته و طی ۹ شبانه روز در دستگاه نگهداری شده است. به گفته مادر، فرزندش پس از ترخیص، مشکلات زیادی داشته و در ‌‌نهایت در ۷ ماهگی با مراجعه به دکتر، بیماری قلبی حاد وی تشخیص داده می‌شود. بدین ترتیب ابوالفضل اولین بار در‌‌ همان سن کم به صورت بسته عمل می‌شود. 
 
این خانواده دارای دو فرزند هستند و برادر کوچک‌تر ابوالفضل نیز یک ساله است. آنان اهل شمال کشور و ساکن شهر رشت می‌باشند. متاسفانه پدر ابوالفضل از اردیبهشت امسال در زندان به سر می‌برد و حکم ۵ سال حبس دارد. پدر قبل از زندانی شدن به کار‌های مختلف ساختمانی مشغول بوده است. منبع اصلی درآمد خانواده از طریق یارانه و همچنین ۱۵ هزار تومان کمک ماهیانه‌ای است که از سوی سازمان حمایت از زندانیان پرداخت می‌شود. این کودک توسط یکی از همراهان موسسه بچه‌های سیب سرخ به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. 
 
ابوالفضل در آبانماه ۹۱ در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران توسط یک تیم متخصص جراحی قلب به سرپرستی مازیار غلامپور و با کمک دکتر عمرانی و دکتر بقایی تحت عمل قلب باز قرار گرفت. طی این جراحی پیچیده، تحت بیهوشی عمومی پنج عمل: ترمیم دریچه می‌ترال، بستن VSD، باز کردن PA، ترمیم MPA و دکورتیکایسیون بطنی بر روی قلب ابوالفضل انجام گرفت. خوشبختانه جراحی تا حد زیادی موفق بود و ابوالفضل توانست زیر این عمل سخت و پر ریسک، دوام بیاورد. 
 
این پسرک نازنین مشکل چشمی و افتادگی پلک هم دارد که پس از بهبودبیماری قلبی، چشمان وی نیز از طریق بنیاد همدلان کودک تحت معالجه و درمان قرار خواهد گرفت. 
 
با تمام وجود برای این کودک دلبندمان خواهان شادی و تندرستی هستیم. 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
ابوالفضل پس از جراحی در بیمارستان قلب شهید رجایی