يمنا كوچولو به آغوش مادر بازگشت


 

این فرشته کوچک که به آغوش مادر پناه برده و با آرامش شیر می‌نوشد، کودکی دو ساله است... اما چشمانش نگاه آدم بزرگ‌ها را در خود جای داده است... شاید سختی بیماری، در همین مدت کوتاه زندگیش او را پخته کرده است! 
 
 «یمنا» نام دارد و با وجود سن کمش، فرزند اول خانواده و خواهر بزرگ‌تر یک نوزاد دیگر محسوب می‌شود. خانواده یمنا در شهرستان تایباد در جنوب خراسان زندگی می‌کنند. پدر او کارگر و مادرش خانه دار است. درآمد خانواده ماهانه ۳۵۰ هزار تومان است که ۱۵۰ هزار تومان آن برای کرایه خانه می‌رود. پدر یمنا برای پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندش مجبور به فروش وسایل منزل از جمله یخچال و فرش و همینطور موتور سیکلت خود شده است. 
 
قلب کوچک یمنا از بدو تولد بیمار، و زندگی این کودک و خانواده‌اش در این دو ساله بسیار پرتلاطم بوده است. او ۱۲دی ماه امسال به صورت اورژانس در بخش جراحی قلب بیمارستان امام رضای مشهد بستری و چند نوبت تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت. بار آخر برایش شنت گذاشته شد، اما متاسفانه هیچ یک از این درمان‌ها برای این کودک مؤثر واقع نشد. 
 
با بد‌تر شدن حال یمنا، او مجددا در بیمارستان امام رضا بستری و در تاریخ ۱۸ دی ماه توسط دکتر جمیل اصفهانی‌زاده تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. خوشبختانه این عمل سخت و دشوار نتیجه داد و کودک نازنین ما بخوبی مقاومت کرد و دوام آورد! 
 
سپس یمنا تحت مراقبتهای ویژه مدت ۲۰ روز را در آی. سی. یو. گذراند و نهایتا روز سه شنبه اول اسفندماه با تندرستی و در شرایط جسمانی خوب، از بیمارستان ترخیص شد. سه میلیون تومان از هزینه درمان این کودک از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک میلیون تومان از طرف بنیاد همدلان کودک و از محل کمکهای مردمی تامین گردید. 
 
و ما شما را سپاس می‌گوییم... شما را که با دستهای مهربانتان این کودک را به سلامت به آغوش گرم مادرانه سپردید. 
 
پایدار و پویا بمانید در این راه سبز... 
 
گروه همدلان کودک
 
یمنا پس از جراحی در بیمارستان امام رضای مشهد